به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛

سمینار آموزشی بررسی اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد

۰۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۷ کد : ۴۲۹۹ آموزشی
تعداد بازدید:۱۳۸۵
به همت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سمینار آموزشی بررسی اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور "غلامحسین دوانی، عضو شورای پژوهشی تحقیقاتی سازمان امور مالیاتی ایران"، امروز، ۸ دی ماه در بیرجند برگزار شد
سمینار آموزشی بررسی اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، جلال الدین صادقی، امروز 8 دی، در در سمینار بررسی اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده با تاکید بر توجه به نقش حسابداری در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: حسابداری در مدیریت نقش کلیدی دارد و مبنای تصمیم گیری‌های صحیح و اصولی است.

وی افزود: اطلاعاتی که توسط حسابداران در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد می‌تواند نقش مهمی در تصمیم گیری مدیران داشته باشد.

نقش کلیدی علم حسابداری در عبور از بحران اقتصادی

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: حسابداری در افزایش امید به آینده توانسته بسیار موثر و کارساز باشد و در واقع این علم برای عبور از بحران اقتصادی نقش کلیدی ایفا می‌کند.

صادقی با بیان اینکه کاربردی ترین علم، علم حسابداری است، افزود: مدیرانی که در اندیشه ارزیابی عملکردشان هستند و دولت‌هایی که به فکر تامین مالی هستند همواره به علم حسابداری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه حسابداری علمی است که برای ما و نسل آینده بسیار مفید واقع خواهد شد، تصریح کرد: حسابداری در واقع فن توصیف و انداره گیری فعالیت‌های اقتصادی است که توسط حسابداران به نمایش گذاشته می‌شود.

لزوم شناساندن اهمیت فعالیت حسابداران در عرصه‌های مختلف

مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این سمینار اظهار کرد: با توجه به اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی مطرح است، ضرورت دارد صاحبان مشاغل و مسئولین مالی دستگاه های اجرایی و همچنین فعالان حوزه حسابداری و حسابرسی از تغییرات احتمالی این قانون مطلع شوند که برگزاری سمینار فوق ، گامی در آگاهی از این اصلاحیه است.

وی یادآور شد: این سمینار با هدف شناساندن اهمیت فعالیت حسابداران در عرصه‌های مختلف کشور برگزار شد.

عیسی جعفری گیو، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: کمتر از یک دهم جمعیت کشور در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به این مقدار جمعیت، مساحت استان 10 درصد مساحت کل کشور است و این امر باعث عقب ماندگی‌هایی از نظر زیرساخت شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه دهم درصد منابع درآمدی دولت را استان تامین می‌کند، افزود: 18 سال است که استان با خشکسالی مواجه است که این امر باعث مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها شده است.

جعفری با اشاره به قدمت طولانی آموزش و پرورش در استان، تصریح کرد: لازم است اتاق‌های اندیشه ورزی تشکیل دهیم تا به وسیله بهره بردن از فکر اندیشه وران استان، برنامه‌هایی را حتی در این شرایط خشکسالی اجرا کنیم که پیشرفت استان را در پی داشته باشد .

نقشه راه برای تامین منابع مالی داشته باشیم

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری، افزود: باید ابتدا یک نقشه راه برای تامین منابع مالی داشته باشیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، توانمندی استان‌ها است که باید در این شرایط تحرک بیشتری داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه باید از تجربیات دیگران استفاده و نقشه راه جامعی داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور تعدد قوانین و مقررات است که با یکدیگر متناقض هستند.

وی با بیان اینکه لازم است اندیشمندان جامعه در مورد این قوانین تامل بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: نیاز است که در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده بررسی جامعی صورت گیرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: لازم است قانون جامعی را تدوین کنیم که طبقات فقیر در این قانون دیده شوند و ضرایبی برای طبقات کم درآمد دیده شود.

جعفری یادآور شد: امیدواریم این دوره بتواند در بررسی جامع قانون مالیات بر ارزش افزوده مفید واقع شود.

گفتنی است؛ این سمینار با همکاری و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، شرکت توسعه عمرانی و سرمایه گذاری اقلیم فردوس، شرکت افشره ساز فردوس، دانشگاه جامع علمی کاربردی، آریا حساب فردوس و شرکت بهبود گزارش رهنمود برگزار شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: سمینار آموزشی مالیات بر ارزش افزوده بیرجند معاونت آموزشی جهاددانشگاهی