جهاددانشگاهی؛ نهادی پیشرو در تحقق شعار سال

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۴ کد : ۴۲۶۷۱ عمومی
تعداد بازدید:۵۱۹
جهاددانشگاهی همواره یک سازمان پیشرو در تحقق شعار سال است چراکه هم دانش بنیان عمل می‌کند و هم اشتغال آفرینی و تولیدی که در جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتد مبتنی بر دانش تولید شده در این نهاد است.
جهاددانشگاهی؛ نهادی پیشرو در تحقق شعار سال

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  جلال الدین صادقی در خصوص شعار سال و شرایط تحقق این شعار گفت: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه شعار سال را در سال های متوالی تعیین کردند به گونه ای که هریک به مانند حلقه های یک زنجیر به هم پیوسته و وابسته بوده و در نهایت یک مجموعه اثربخش را شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: تمام نکات مرتبط با شعار سال که امسال با عنوان « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین » بیان شده،  در جهاد دانشگاهی در کلان کشور همیشه محقق شده و می شود، به عبارتی جهاددانشگاهی همواره یک سازمان پیشرو در تحقق شعار سال است چراکه هم دانش بنیان عمل می‌کند و هم اشتغال آفرینی و تولیدی که در جهاد دانشگاهی اتفاق می‌افتد مبتنی بر دانش تولید شده در این نهاد است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: زمانی می توانیم به یک تولید افتخار کنیم که قابل دفاع و دانش بنیان باشد، در غیر این صورت اتفاق مبارکی پیرامون این تولید رقم نخواهد خورد.

صادقی گفت: برای اینکه از تکنولوژی دنیا عقب نباشیم و صادرات کشور را بتوانیم رونق دهیم باید دانش بنیان عمل کنیم و این نیازمند نوآوری و تولید دانش جدید، رقابت در بازار و ایجاد یک رقابت قابل توجه در بازار جهانی است؛ قطعاً وقتی که یک اقدام دانش بنیان چه در مقوله تولید چه در مقوله اشتغال اتفاق می افتد آفرینش را به همراه خود می‌آورد .

وی ادامه داد: اشتغال آفرینی قطعاً یک نتیجه اثر بخش از دانش بنیان بودن تولید، خدمات و هر موضوع دیگری است که به صورت علمی پیش می رود، بنابراین برای تحقق شعار سال باید بر اقدامات دانش بنیان همانند گذشته تاکید و با سعی و تلاش بیشتر کمیت و کیفیت را ارتقاء دهیم که این رمز ماندگاری در دنیای امروز و در رقابت جهانی است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات جهاددانشگاهی در راستای شعار سال بوده و هست،  در رابطه با اولویت های مهم کاری این نهاد در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد:  باتوجه به محور فعالیت های جهاددانشگاهی که با تمرکز بر محصولات استراتژیک استان به ویژه عناب زرشک زعفران است، تولید فرآورده‌های این محصولات به صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

صادقی افزود: تعداد قابل توجهی فرآورده فراسودمند از این محصولات در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی تولید شده و برآنیم در سال ۱۴۰۱ با حمایت و پشتیبانی دولت، سازمان های ذیربط و دفتر مرکزی جهاددانشگاهی خط تولید این فرآورده ها را راه اندازی کنیم تا بتوانیم این محصولات فراسودمند را که نقش موثری در ارتقائ سلامت دارد به جامعه ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال آفرینی، در سال‌های گذشته دو طرح بسیار ارزشمند در این زمینه انجام شد،  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که  از این طریق پتانسیل بسیار ارزشمندی در مشاغل خانگی ایجاد شد و بخش قابل توجهی از افراد وارد بازار کار شدند.

 رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد:  موضوع دیگری که در جهاددانشگاهی بدان پرداخته شد، طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای استان با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوده که برای 250 روستا سند جداگانه و ویژه‌ای توسط جهاددانشگاهی در مقوله توسعه اقتصادی و اشتغال زایی فراهم شد و این امر در سال جدید نیز ادامه دارد .

وی یادآور شد: در مقوله ارائه آموزش های تخصصی کوتاه مدت در زمینه‌های مختلف سعی خواهیم کرد بر اساس نظرسنجی های مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی نیاز روز را در سال ۱۴۰۱ مشخص و متناسب و با آن، آموزش ها را سازماندهی و ساماندهی کنیم.

 رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: به عنوان یک مجموعه علمی فرهنگی در حوزه فرهنگ می­دانیم جامعه نیاز به تزریق شادی و نشاط دارد بنابراین در این مقوله سعی خواهیم کرد اقدامات ویژه تری انجام دهیم.

صادقی یادآور شد: در بخش ارائه خدمات پزشکی به جامعه همانطور که در سال گذشته آزمایشگاه تشخیص طبی را در قاینات افتتاح کردیم، تلاش خواهیم کرد خدمات وابسته به این حوزه را گسترش دهیم و در حوزه آموزش عالی علمی کاربردی نیز رشته های جدید متناسب با نیاز روز به ویژه با موضوع محصولات استراتژیک را توسعه دهیم.

text to speech icon