سپیده فیل گوش و کاهش درد مفاصل

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۴۲۶۲۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۳۸۵
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جوشانده سپیده فیل گوش برای کاهش درد مفاصل توصیه می­شود. برای ناراحتی‌های کلیوی نیز از دم‌نوش آن استفاده می­کنند.
سپیده فیل گوش و کاهش درد مفاصل

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس محسن پویان با اشاره به این‌که سپیده فیل‌گوش را با نام‌ تاتوران نیز می شناسند، گفت: گیاهی چندساله که به خانواده شب بو تعلق دارد.

وی با اشاره به این‌که سپیده فیل‌گوش مانند همه گیاهان خانواده شب بو دارای اسانس سولفوره می‌باشد، بیان کرد: ویتامین C موجود در آن باعث شده است تا برای رفع نارسایی‌های ناشی از کمبود این ویتامین و بیماری اسکوربوت مؤثر و مفید باشد. جوشانده گیاه برای کاهش درد مفاصل توصیه می­شود. برای ناراحتی‌های کلیوی نیز از دم‌نوش آن استفاده می ­کنند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: زنبورداران در فصل بهار و زمان گلدهی از آن بهره می‌گیرند. در ایام گذشته ریشه گیاه را که بسیار ضخیم می‌باشد به قطعات کوچک تقسیم کرده و در کیسه‌های کتانی قرار داده و در جریان آب به مدت چند روز مستقر می‌کردند و بعد از شیرین شدن از پودر آن در تغذیه دام بهره می‌گرفتند.

text to speech icon