مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی:

رقابت ۱۶۲۱ داوطلب برای تصدی مشاغل قوه قضائیه در خراسان جنوبی

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۴۲۲۴۷ آموزشی
تعداد بازدید:۵۱۵
مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری آزمون استخدامی سراسری کادر اداری قوه قضاییه توسط این مرکز طی امروز خبر داد.
رقابت ۱۶۲۱ داوطلب برای تصدی مشاغل قوه قضائیه در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، علیرضا معصومی اظهار کرد: این آزمون امروز جمعه ۲۰ اسفندماه با رعایت تمهیدات لازم و دستورالعمل‌های کامل بهداشتی به صورت همزمان در استان ها از طریق مرکز آزمون جهاددانشگاهی برگزار شد.
وی بیان کرد: طی این آزمون پذیرفته شدگان آزمون کتبی، پس از انجام مراحل مختلف در برخی از مشاغل مورد نیاز قوه قضاییه مشغول به خدمت خواهند شد.
مدیر اجرایی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: این آزمون به منظور استخدام ۹۶۰۰ نفر در سراسر کشور برگزار می‌شود که در استان خراسان جنوبی، ۱۶۲۱ نفر ( ۷۷۱ داوطلب زن و ۸۵۰ داوطلب مرد ) در آن شرکت کرده و با یکدیگر رقابت کردند و رئیس کل دادگستری استان نیز از روند برگزاری آزمون بازدید کرد و اعلام رعایت کردند.
همچنین رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به همراه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان از محل برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه که در دانشگاه‌های بیرجند و پیام نور استان برگزار شد بازدید کرد و در جریان برگزاری این آزمون قرار گرفت. این آزمون پس از چهار سال به جهت پیگیری‌هایی که در قوه قضائیه بعمل آمد،امسال در سراسر کشور برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در این بازدید گفت: با این آزمون بخشی از کمبود کادر اداری دستگاه قضایی کشور و بالتبع استان خراسان جنوبی برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان بیان کرد: در استان خراسان جنوبی، تعداد ۱۶۲۱ نفر متقاضی شرکت در آزمون مذکور بودند که از این تعداد ۷۷۱ نفر خانم، معادل ۴۷٫۵ درصد متقاضیان و تعداد ۸۵۰ نفر آقا معادل ۵۲٫۵ درصد را تشکیل دادند.
وی افزود: تعداد غایبین این آزمون ۲۳۳ نفر بوده که از این تعداد غایبان ۹۳ نفر خانم و تعداد ۱۴۰ نفر آقا بودند.
حمیدی ادامه داد: تعداد ۱۴۴ نفر سهمیه جذب دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی خواهند شد که با شرایط و ضوابطی که اعلام شده، بعد از مراحل گزینش در دادگستری استان و حوزه های قضایی استان خراسان جنوبی بکارگیری خواهند شد.
وی تصریح کرد: ما به دنبال نخبه گزینی نیز هستیم و در این آزمون شناسایی افرادی که از نظر علم و دانش برتر باشند درجذب و بکارگیری آنها اقدام خواهد شد، البته این بکارگیری پس از مراحل گزینش و استعلامات لازم صورت خواهد گرفت.
حمیدی با تقدیر از عوامل برگزار کننده این آزمون اظهار کرد: امیدواریم از میان جوانان جویای کار مٶمن و متعهد استان که دارای شرایط و ضوابط استخدامی باشند و در این آزمون موفق شوند، گزینش شده و در دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی بکارگیری شوند.

text to speech icon