در اختتامیه طرح «سرباز مهارت» مطرح شد؛

بهره مندی  ۹۰۰۰ سرباز از آموزش های طرح «سرباز مهارت» جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۵ کد : ۴۲۲۲۲ آموزشی
تعداد بازدید:۴۷۳
رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از آموزش ۹۰۰۰ سرباز از آموزش های طرح سرباز مهارت در استان خبر داد .
بهره مندی  ۹۰۰۰ سرباز از آموزش های طرح «سرباز مهارت» جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، رییس جهاددانشگاهی استان امروز، ۱۸ اسفندماه در مراسم اختتامیه طرح سرباز مهارت گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح در راستای ارتقای سطح توانمندی های کارآفرینی و شغلی و همچنین مهارتهای زندگی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، جهاد دانشگاهی کشور بر حسب تخصص و تجربه موجود به عنوان نهاد مجری این آموزش ها انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس در استان خراسان جنوبی تا کنون دو فاز اجرا شده، گفت: در سال ۱۳۹۸ سهمیه تعلق گرفته 800 نفر بوده که تمامی این 800 نفر از جانب مراکز نظامی (سپاه، ارتش و نیروی انتظامی) معرفی و از آموزش های در نظر گرفته شده به میزان 80 ساعت (48 ساعت اشتغال و کارآفرینی و 32 ساعت مهارت های زندگی) بصورت حضوری  بهره مند شدند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد:  همچنین محتوای اموزشی که شامل دو کتاب در دو زمینه فوق الذکر می باشد، توسط گروه مولفان معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور تدوین و در اختیار شرکت کنندگان در دوره ها بصورت رایگان قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ سهمیه تعلق گرفته 9204 نفر بوده است که از این تعداد مجموعا 8998 نفر  از آموزشهای در نظر گرفته شده به مدت 48 ساعت (40 ساعت آفلاین و مطالعه منابع در اختیار داده شده و 8 ساعت حضوری رفع اشکال در محل پادگان را رعایت شیوه نامه های بهداشتی) بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه در بحث مستند سازی و ارائه گزارشات با کیفیت به اداره کل ورزش و جوانان استان و دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور جزو سه استان برتر بوده ایم، یادآور شد: این مهم محقق نمی شد جز با همکاری فرماندهان و مسئولین امر در نیروهای مسلح، اساتید دوره ها، اداره کل ورزش و جوانان استان.

                                                    

اجرای موفق طرح سرباز مهارت در خراسان جنوبی

حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امروز مفتخر هستیم که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که سرفصل اول آن موضوع علم و پژوهش بیان شده است، طرح ابتکاری سرباز مهارت را با موفقیت در خراسان جنوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار سرباز تحت آموزش های مختلف قرار گرفتند، افزود: با همکاری جهاددانشگاهی توانستیم ۱۰۰ درصد طرح را در استان اجرا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه هم افزایی در روحیه کار جهادی است، یادآور شد: این دوره اموزشی ۴۸ ساعته تلنگری بود که سربازان مهارت های خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

گفتنی است، در پایان مراسم اساتید، فرماندهان و سربازان برتر طرح تقدیر شدند.

text to speech icon