جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و خدمتی از جنس پزشکی

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۱ کد : ۴۱۴۵۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۸۳
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: بخش قابل توجهی از خدماتی که جهاددانشگاهی ارائه می‌دهد در حوزه پزشکی و در زمینه‌های تشخیصی و درمانی است.
جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و خدمتی از جنس پزشکی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۱ بهمن ماه در آیین افتتاح مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درود به ارواح پاک شهدا و روح بلند امام خمینی(ره)، اظهار کرد: مجموعه‌‌ای که هم اکنون افتتاح شد محصول دو سال تلاش، رایزنی، پیگیری، همدلی، همکاری و همراهی نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی، دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و همکاران ما در معاونت پژوهشی و پشتیبانی واحد خراسان جنوبی، همکاران جهاد دانشگاهی مرکز قائنات، خیرین حوزه سلامت، حمایت فرماندار قاین، شهردار و شورای شهر، امام جمعه، هیئت امنای مجتمع ولیعصر(عج)، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای همکار است. 
وی افزود: اگر هر کدام از این حلقه‌ها را که زنجیروار به هم پیوسته‌اند حذف کنیم قطعاً نقص جدی در به سرانجام رسیدن این اقدام ارزشمند ایجاد خواهد شد. 
رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی کشور، ۴۲ واحد استانی، ۳ پژوهشگاه، بیش از ۳۰ پژوهشکده، ۱۵۰ گروه پژوهشی، سه پارک بزرگ علم و فناوری، ۳۰ مرکز رشد، حدود ۱۳۰ مرکز خدمات تخصصی، دو پایگاه علمی، دو مجتمع تحقیقات، بیش از ۴۰ موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و علمی کاربردی، دو دانشگاه، سه خبرگزاری و  بیش از صد مرکز فرهنگی در دانشگاه های کشور دارد که خدمات قابل توجهی در حوزه‌های علمی، فرهنگی پژوهشی به جامعه ارائه می‌دهد. 
صادقی ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدماتی که جهاددانشگاهی ارائه می‌دهد در حوزه پزشکی و در زمینه‌های تشخیصی و درمانی است. 
وی اظهار کرد: بزرگترین شبکه پژوهش‌های کاربردی کشور و بزرگترین شبکه آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت کشور متعلق به جهاددانشگاهی است؛ لذا پژوهش‌ها، آموزش‌ها و خدمات جهاددانشگاهی پژوهش محور، کاربردی و دانش بنیان است. 
وی با اشاره به اهداف ایجاد مرکز خدمات تخصصی تشخیص طبی و آسیب شناسی شعبه قائنات، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه پزشکی (بالینی)، ارائه خدمات تخصصی با تعرفه نهاد عمومی به مردم و منطقه محروم قائنات و توابع و ایجاد بستری برای توسعه خدمات پزشکی مورد نیاز با همکاری مراکز برجسته ملی و بین المللی از جمله رویان، ابن سینا، جهاددانشگاهی خراسان رضوی از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این مرکز است. 
وی بیان کرد: ما‌معتقدیم و قصد داریم این باور را عملیاتی کنیم که خدمات با کیفیت و امکانات پیشرفته الزاما نباید در مراکز استان‌ها شکل گیرند؛ ما قصد داریم با همت همکاران جهادی و حمایت و پشتیبانی نماینده مردم قاین در مجلس و امام جمعه، مسئولین شهرستان و خیرین و مردم، اقدامات شاخص دیگری را در بازه‌های زمانی مشخص انجام دهیم و این مهم جز با همت و توجه مسئولین، خیرین و نمایندگان در تامین تجهیزات و فضای کافی اتفاق نخواهد افتاد و لازم است این گروه‌ها حمایت و پشتیبانی ویژه داشته باشند. 
انتهای پیام

text to speech icon