پروژه مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی، الگویی که قابلیت برند شدن دارد

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۲ کد : ۳۹۳۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۹۷۷
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی سازمان‌ها به جای همراهی کردن حس رقابت دارند، گفت: پروژه مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی با حمایت و همراهی سازمان ‌ها به اهداف مورد نظر می‌رسد.
پروژه مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی، الگویی که قابلیت برند شدن دارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، در دیدار با نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان، گفت: دهکده گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی در زمینی به مساحت 14 هکتار در راستای حمایت از کشاورزان احداث شده است.

وی افزود: آموزش روستائیان، بازاریابی، تکمیل فرآیند تولید و افزایش سهم کشاورز از بازار فروش، هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از اهداف این دهکده است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهارکرد: برخی سازمان‌ها به جای همراهی کردن حس رقابت دارند و همین باعث می‌شود که برنامه‌ها به نحو مطلوب پیش نرود. 

صادقی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و وزیر جهادکشاورزی به استان از عدم بازدید و حضور این افراد در دهکده گیاهان دارویی گلایه کرد و گفت: انتظاری که می رفت این بود پروژه دهکده گیاهان دارویی به عنوان یک پروژه کلیدی مورد بازدید این عزیزان قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث‌های عمرانی پروژه دهکده گیاهان دارویی، گفت: با توجه به اینکه تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، عمده اقدامات باقیمانده ساخت سه سوله و یک گلخانه 3200  مترمربعی و خرید تجهیزات مربوطه است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از روند رو به رشد پروژه خبر داد و افزود: پروژه دهکده گیاهان دارویی یک پروژه ملی است که بسیاری از استان‌ها از خراسان جنوبی الگوبرداری کرده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه این طرح برای حداقل 100 نفر اشتغال زایی مستقیم و برای ۲۰۰ نفر اشتغال زایی غیرمستقیم خواهد داشت، یادآور شد: فعالیت ‌های مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی برای بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان و روستاییان بسیار موثر است.

در پایان حجت الاسلام محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان قول مساعد برای همراهی با پروژه دهکده گیاهان دارویی داد.

text to speech icon