ابن حسام خوسفی، برند فرهنگی خراسان جنوبی شود

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰ کد : ۳۹۳۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۲۱
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ابن حسام خوسفی می‌تواند به یک برند فرهنگی برای خراسان جنوبی تبدیل شود.
ابن حسام خوسفی، برند فرهنگی خراسان جنوبی شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی، در دیدار با نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: جشنواره ابن حسام خوسفی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

وی با بیان اینکه وقتی شیراز را با سعدی و حافظ می‌شناسند، چرا برای بیرجند این گونه نباشد، افزود: ابن حسام خوسفی می‌تواند یک برند فرهنگی برای خراسان جنوبی تبدیل شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ابن حسام خوسفی لقب فردوسی ثانی را دارد که متاسفانه در سطح استان نیز به طور مطلوب شناسایی و معرفی نشده است.

مرادی با بیان اینکه این جشنواره ابتدا به صورت شعر بود، ادامه داد: این جشنواره سال گذشته به صورت منطقه‌ای برگزار شد و امسال در بستر فراخوان بحث فضای مجازی و پوستر نیز مورد توجه قرار گرفت، اما متاسفانه از سوی مسئولین فرهنگی استان توجهی به این جشنواره نمی‌شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم متولیان فرهنگی، بخشی از بودجه‌های فرهنگی را برای این جشنواره اختصاص دهند و حتی پیشنهاد می‌شود روزی به نام ابن حسام خوسفی در تقویم استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال بحث پژوهشی در خصوص اشعار و آثار ابن حسام در فراخوان لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجتمع فرهنگی پژوهشی ابن حسام در استان راه اندازی شود.

text to speech icon