ابن حسام خوسفی، برند فرهنگی خراسان جنوبی شود
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی، در دیدار با نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه دهکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: جشنواره ابن حسام خوسفی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.
وی با بیان اینکه وقتی شیراز را با سعدی و حافظ میشناسند، چرا برای بیرجند این گونه نباشد، افزود: ابن حسام خوسفی میتواند یک برند فرهنگی برای خراسان جنوبی تبدیل شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: ابن حسام خوسفی لقب فردوسی ثانی را دارد که متاسفانه در سطح استان نیز به طور مطلوب شناسایی و معرفی نشده است.
مرادی با بیان اینکه این جشنواره ابتدا به صورت شعر بود، ادامه داد: این جشنواره سال گذشته به صورت منطقهای برگزار شد و امسال در بستر فراخوان بحث فضای مجازی و پوستر نیز مورد توجه قرار گرفت، اما متاسفانه از سوی مسئولین فرهنگی استان توجهی به این جشنواره نمیشود.
وی اظهار کرد: انتظار داریم متولیان فرهنگی، بخشی از بودجههای فرهنگی را برای این جشنواره اختصاص دهند و حتی پیشنهاد میشود روزی به نام ابن حسام خوسفی در تقویم استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال بحث پژوهشی در خصوص اشعار و آثار ابن حسام در فراخوان لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجتمع فرهنگی پژوهشی ابن حسام در استان راه اندازی شود.