کمک به بهبود وضعیت تشخیصی درمانی با تاسیس آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قاین

۰۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۲ کد : ۳۸۲۸۴ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۵۱
مدیر مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاه تشخیص پزشکی و مسئول آموزشی جهاددانشگاهی مرکز قائنات از کمک به بهبود وضعیت تشخیصی درمانی با تاسیس آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قاین خبر داد.
کمک به بهبود وضعیت تشخیصی درمانی با تاسیس آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قاین

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مرضیه امینی اظهار کرد: پروژه آزمایشگاه جهاد دانشگاهی در دی ماه 98 به دلیل کمبود آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و براساس درخواست و پیگیری مسئولین در سطح شهرستان با توجه به جمعیت قابل توجه شهرستان قائنات و زیرکوه، با همراهی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی کشور، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، خیرین حوزه سلامت و پشتیبانی مسئولین شهرستان آغاز شد.

وی افزود: مکان این آزمایشگاه توسط خیرین و دلسوزان حوزه سلامت تخصیص یافت و متناسب با نیاز بهسازی شد.  بیش از پنج میلیارد تومان تجهیزات برای آزمایشگاه خریداری شد که نماینده شهرستان قائنات، سازمان برنامه و بودجه، خیرین و جهاددانشگاهی نقشی کلیدی در تامین این اعتبار داشتند. لازم است از آقای دکتر نوبخت  رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت کشور در تخصیص بخشی از اعتبار مورد نیاز تشکر و قدردانی کنم.

مدیر مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاه تشخیص پزشکی جهاددانشگاهی مرکز قائنات  بیان کرد: در آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قاین طی بررسی‌ نیازهای شهرستان، آزمایش‌های موردنیاز مردم از جمله هماتولوژی، هورمون، غربالگری و ... صورت می‌گیرد و از طرفی با توجه به شناسایی محرومیت منطقه مقرر است با اکثر بیمه ها در جهت کاهش هزینه های درمانی اقدام به انعقاد قرارداد گردد.

امینی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی علمی پژوهشی است که اعتبار خود را از مردم می‌گیرد و با این نگاه که مرکز جهاد دانشگاهی با مردم و برای مردم است آماده خدمات بیشتر پزشکی در حوزه‌های مختلف با همکاری پژوهشگاه رویان،پژوهشگاه ابن سینا و جهاددانشگاهی خراسان رضوی هستیم.

وی یادآور شد: با تلاش برای توسعه خدمات، در آینده‌ای نزدیک شاهد خدمات‌گسترده پزشکی با توان جهاددانشگاهی کشور خواهیم بود.

text to speech icon