اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی برگزار شد

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳ کد : ۳۸۱۵۱ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۰۲
مرحله استانی دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، با معرفی تیم منتخب به کار خود پایان داد.
اختتامیه دهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی اظهار کرد: قرن‌هاست که مناظره و گفت وگو روشی فراگیر برای طرح، نقد و بررسی مسائل و نظریه‌هاست و دانشمندان، عالمان، سیاستمداران و دانشگاهیان برای بیان نظریات خود و بسط و گسترش و اصلاح آن به تقویت گفت وگو و بحث اهتمام ورزیده‌اند.

وی افزود: برگزاری مسابقات مناظره در بین دانشجویان نیز از جمله تمهیدات جامعه‌ دانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ گفت وگو و بسط و گسترش بحث علمی است و برگزاری مسابقات قهرمانی مناظره در دنیا اشکال استاندارد گوناگونی دارد که از جمله آنها می‌توان به مدارس جهانی اشاره کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به عنوان اولین نهاد برگزارکننده‌ مسابقات مناظره در ایران، برآن شد تا این مسابقات را در سطح دانشگاه‌های کشور به سبک مدارس جهانی برگزار می‌کند؛ اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است.

مرادی ادامه داد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید می‌کنند.

عفت خسروی زادنبه، دبیر اجرایی دهمین دوره مسابقات مناظره خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره با شعار مناظره فرصتی برای یادگیری فعالیت خود را از مرداد ماه سال جاری آغاز کرد و اطلاع رسانی مسابقات ملی مناظره از اواسط مرداد ماه به صورت مجازی آغاز شد که تا 15 آبان مهلت ثبت نام برای دانشجویان بود که در نهایت 17 تیم برای حضور اعلام آمادگی کردن که در نهایت 10 تیم وارد مسابقات شدند و هم تیم به دلیل مجازی بودن دانشگاه ها و عدم حضور در استان از مسابقات انصراف دادند.

خسروی زادنبه با بیان اینکه مسابقات طی سه روز از 25 آبان لغایت 27 ماه برگزار شد و امروز یک تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافت، تصریح کرد: در مجموع 10 تیم که با یکدیگر رقابت کردند که چهار تیم از دانشگاه بیرجند، یک تیم از دانشگاه صنعتی، یک تیم از دانشگاه علوم پزشکی، یک تیم از دانشگاه فرهنگیان، یک تیم از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، یک تیم از مرکز علمی کاربردی نیروی انتظامی و یک تیم از دانشگاه آزاد حضور داشتند.

وی اظهار کرد: برد و باخت مهم نیست ولی شرکت در مناظره باعث می‌شود دانشجویان در مورد موضوعات مختلف مطالعه کنند و تجربه کسب کنند که این خود ارزش بالایی دارد.

در این دور، تیم شهید جهانگیر نقدی‌پور از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

text to speech icon