در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال خراسان جنوبی معرفی شد؛

کتاب «عناب، از کاشت تا فرآوری» نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۳ کد : ۳۸۱۲۰ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۹۸
کتاب «عناب، از کاشت تا فرآوری» نوشته پزوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی جنوبی در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
کتاب «عناب، از کاشت تا فرآوری» نوشته پژوهشگران مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، در چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی که روز گذشته، 26 آبان ماه در سالن سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد ، کتاب "عناب، از کاشت تا فرآوری" نوشته مهندس کمال غوث، مهندس محسن پویان، دکتر مهدی ابراهیمی، دکتر ساره حسینی و دکتر طیبه شاهی بعنوان کتاب برگزیده انتخاب گردید.

این کتاب شامل 528 صفحه و  مشتمل بر 10 فصل شامل مقدمه و کلیات، گیاهشناسی، آشنایی با برخی از مورفوتیپ ها، ژنوتیپ ها و ارقام مشهور عناب، فیزیولوژی و ترکیبات شیمیایی موجود در اندام های مختلف عناب، دانش بومی در تولید عناب، نیازهای محیطی، باغداری و پرورش، برداشت، پس از برداشت و فرآوری، مروری بر ترکیبات شیمیایی و کاربرد عناب در طب سنتی و مقررات و استانداردهای فنی برای تولید محصول زیاد، با کیفیت، نگهداری و فروش مناسب عناب است که کلیه اطلاعات مورد نیاز در خصوص این محصول را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

در متن لوح انتخاب این اثر آمده است:

با کمال احترام و به پاس انتخاب کتاب ارزشمند عناب، از کاشت تا فرآوری به عنوان کتاب برگزیده جشنواره انتخاب کتاب سال استان خراسان جنوبی، این لوح اهداء می گردد. نصرت و توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال آرزومندیم.

text to speech icon