چاپ مقاله عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در مجله ISI کشاورزی انگلستان

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۶ کد : ۳۷۰۰۰ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۶۵
مقاله دکتر مهدی ابراهیمی، عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در مجله ISI کشاورزی و باغبانی بیولوژیکی انگلستان به چاپ رسید.
چاپ مقاله عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در مجله ISI کشاورزی انگلستان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، مقاله دکتر مهدی ابراهیمی، مدیر گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با عنوان" Effects of organic fertilisers and mother corm weight on yield, apocarotenoid concentration and accumulation of metal contaminants in saffron (Crocus sativus L.)" در مجله ISI با عنوان Biological agriculture and holticuture به چاپ رسید.

این مجله به انتشار نتایج مطالعات معتبر مرتبط با سیستم های کشاورزی و باغبانی پایدار با هدف تولید غذای سالم و ارگانیک می پردازد.

بر اساس نتایج این مقاله کودهای زیستی می توانند با افزایش میزان آپوکاروتنوئیدها بر بهبود کیفیت زعفران و همچنین با بهبود صفات مرتبط با کمیت زعفران بر افزایش میزان تولید این محصول راهبردی تاثیر گذار باشند.

از طرفی با انتخاب کودهای آلی مناسب می توان از افزایش غلظت فلزات سنگین آرسنیک (As)، سرب (Pb) و جیوه (Hg) در مزارع زعفران جلوگیری نمود که در کمک به کشاورزان برای اخذ تاییدیه های لازم جهت صادرات این محصول بسیار حائز اهمیت است.

استان خراسان جنوبی یکی از دو قطب اصلی تولید زعفران در کشور است و انجام پژوهش های کاربردی روی این محصول از اولویت های سه گانه گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بشمار می آید.

text to speech icon