در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مطرح شد؛

آمادگی جهاددانشگاهی برای آموزش مشاغل مزیت دار خانگی در استان

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۲ کد : ۳۶۹۶۸ آموزشی
تعداد بازدید:۶۳۳
معاون آموزشی جهاددانشگاهی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد با توجه به تجربه موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در حال تعمیم به شهرستان های استان است، افراد فاقد مهارت، جویای کار و علاقه مندان به کسب کار خانگی را در استان شناسایی و پس از استعدادسنجی، آموزش های های لازم جهت توانمندسازی آنان ارائه دهد تا کسب و کار خانگی راه اندازی نمایند.
آمادگی جهاددانشگاهی برای آموزش مشاغل مزیت دار خانگی در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز 26 مهرماه به خبرنگاران گفت: در مرحله نخست اجرای طرح ملی مشاغل خانگی خراسان جنوبی به عنوان یکی از ۹ استان پایلوت کشور انتخاب و از سال ۹۶ اجرای این طرح در استان آغاز شد که باتوجه به موفقیت طرح در استان‌های دیگر نیز اجرایی شد.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت پیشرانان به عنوان‌ سرشبکه دیگر اعضا در این طرح، افزود: این افراد اشراف به بازار و توانمندی بازاریابی داشته و می‌توانند ارتباطات اقتصادی خود را افزایش دهند و با افراد زیر مجموعه خود کسب و کاری را راه اندازی کنند.

ابراهیمی ادامه داد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی یک طرح چند جانبه بود چراکه کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است و از سویی دیگر دستگاه‌های تخصصی نیز همکاری لازم را دارند.

وی بیان کرد: این امر باعث ایجاد شبکه ارتباطی شد و هدف این است که به پایایی منابع کمک کنیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی و مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با تأکید بر حمایت از شبکه‌های ایجاد شده در قالب طرح توسعه مشاغل خانگی برای پیشرفت و رشد، افزود: سهمیه تعلق گرفته به خراسان جنوبی هزار نفر بود که با شناسایی مزیت‌ها توانستیم حتی بیش از سهمیه به این امر جامه عمل بپوشانیم.

ابراهیمی با اشاره به تخصص گرایی برای انجام مطالعات این طرح و با تأکید بر دستاوردهای این طرح، ادامه داد: اتصال پیشرانان استان‌ها با یکدیگر برای بازاریابی و تسهیل فروش و همچنین ایجاد خلاقیت از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه برندسازی در این طرح براساس الگوهای درست و مطمئن انجام شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های شبکه‌ای به توسعه بازار کمک شایانی می‌کند، چراکه تولیدکنندگان متفاوتی که به عنوان پیشران در شبکه مشغول به فعالیت هستند، به نوعی فعالیت یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند که ممکن است یک نفر پیشران، خریدار محصول یا خروجی پیشران دیگری باشد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با بیش از 10 شبکه شکل گرفته و بیش از 1300 نفر اشتغال آفرینی توانستیم بسیاری از مشاغل را توسعه و احیا کنیم و حتی حمایتهای ساختاری و تجهیزاتی، آموزشی رایگان انجام داده ایم.

وی یادآور  شد: در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این آمادگی را داریم تا افرادی را که در مشاغل مزیت دار خانگی علاقه مند به فعالیت هستند از جمله حوله بافی، خیاطی، جاجیم بافی، پته دوزی و... به صورت کاملا رایگان یا با دریافت هزینه حداقل برای دوره های تخصصی پیشرفته  مهارت لازم را آموزش داده تا در شبکه های شکل گرفته مشغول به کار شوند و به بازار فروش اتصال پیدا کنند.

text to speech icon