گلی با خاصیت دیازپام

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۳۶۹۴۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۸۷
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گل ساعتی فشارخون را کاهش داده و برای درمان بی خوابی مانند دیازپام اثربخش است و برای آرامش کودکانی که فعالیت بیش ازحد دارند مؤثر است.
گلی با خاصیت دیازپام

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: گل ساعتی که با نام گل ساعت نیز شناخته می شود، گیاهی با طبیعت گیاه گرم و خشک است که از گل و اندامهای هوایی گیاه در طب گیاهی استفاده میشود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این گیاه آرامبخش، مسکن و خوابآور است و برای رفع تشنج از آن استفاده میشود ، افزود: برای رفع استرس و اضطراب اثر بسیار خوبی دارد و برای رفع لرزش افراد سالخورده یک قاشق مرباخوری از گیاه در یک لیوان آب بهصورت دمکرده استفاده میشود.

مهندس راغ ارا ادامه داد:گل ساعتی فشارخون را کاهش داده و برای درمان بیخوابی مانند دیازپام اثربخش است و برای آرامش کودکانی که فعالیت بیشازحد دارند مؤثر است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که برای رفع سرگیجه، سردرد و درمان حالت افسردگی از این گیاه استفاده میشود ، بیان کرد: برای رفع عوارض یائسگی و گرگرفتگی اثرات مفیدی دارد، نشستن در دمکرده گل ساعتی برای درمان بواسیر اثرات درمانی دارد و برای تقویت قوه بینایی اثربخش است.

 وی در مورد میزان مصرف این گیاه یادآور شد: روزی دو نوبت به میزان 0/۵تا 1گرم مصرف میشود.

همچنین مصرف بیشازحد مجاز ایجاد خوابآلودگی میکند، در زمان بارداری و شیردهی نباید استفاده شود و مصرف آن برای کودکان زیر ۳سال منع شده است.

text to speech icon