آموزش بیش از ۴۱۰۰ سرباز توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در طرح «سرباز مهارت»

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰ کد : ۳۶۰۲۵ آموزشی
تعداد بازدید:۷۰۰
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در مرحله سوم طرح ملی «سرباز ماهر» بیش از ۴۱۰۰ نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی بهره‌مند شده‌اند.
آموزش بیش از ۴۱۰۰ سرباز توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در طرح «سرباز مهارت»

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی امروز، 30 شهریورماه به خبرنگاران گفت: در مرحله دوم این طرح 3389 سرباز وظیفه دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را با موفقیت گذرانده‌اند .

وی عنوان کرد: اجرای مرحله سوم این طرح از اردیبهشت ماه سالجاری در پادگان‌های آموزشی مرکز آموزشی محمد رسول الله (ص) و مرکز آموزشی 04 امام رضا(ع) استان آغاز شده است و ماهانه 767 نفر سرباز وظیفه توسط مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه اجرای طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی از بهمن ماه سال ۱۳۹8 آغاز شده است، اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان اجرای این طرح به جهاد دانشگاهی واگذار شد.

صادقی به اضافه شدن بحث آموزشی «سواد مالی و سواد رسانه‌ای» از مرحله سوم طرح ملی سرباز مهارت به خدمات آموزشی این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح، خدمات آموزشی در دوره‌های «مهارت‌های عمومی زندگی» و «آشنایی با مهارت عمومی اشتغال و کارآفرینی» به سربازان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهریورماه جاری برگزاری طرح سرباز ماهر با آموزش 800 نفر در استان انجام شده است، اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان طرح مذکور در صورت کسب امتیاز لازم گواهینامه آموزشی با امضای جهاد دانشگاهی، اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان ارائه می‌شود.

صادقی ضمن قدردانی از همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان و نیروهای مسلح استان با جهاد دانشگاهی در اجرای بهینه طرح سرباز ماهر گفت: این طرح بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی برای قشر جوان ایجاد می‌کند و افراد ضمن آشنایی با مقدمات شروع یک کار جدید می‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی برای آینده خود داشته باشند.

text to speech icon