بهبود بواسیر با بلسان مکی

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۱ کد : ۳۵۴۵۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۵۲
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:  بلسان مکی مقوی اعصاب بوده ، برای تقویت دید چشم مفید است، برای تسکین درد مفاصل، درمان زخم ها، درد دندان، درد سیاتیک و نقرس از آن استفاده می شود و برای بیماری بواسیر نیز بسیار اثربخش است.
بهبود بواسیر با بلسان مکی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس حسین راغ آرا گفت: بلسان مَکی با نام های دیگر روغن بلسان، بَلسان  و بَلسم مکی ، گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که مقوی اعصاب بوده و برای تقویت دید چشم مفید است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بلسان مکی برای بیماریهای لقوه، کزاز، صرع، سرگیجه، رعشه و سستی بدن بسیار مفید و مؤثر است، افزود: از این گیاه برای تسکین درد مفاصل، درمان زخمها، درد دندان، درد سیاتیک و نقرس از آن استفاده میشود و مصرف آن برای سنگینی گوش و ترمیم شنوایی مفید است.

مهندس راغ آرا ادامه داد:  این گیاه برای رفع ضعف طحال، کبد، کلیه و مثانه کاربرد دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه برای بیماری بواسیر نیز بسیار اثربخش است، بیان کرد: مقدار یک گرم بلسان با 1۵گرم دمکرده زوفا برای درد سینه و سرفههای سخت اثربخش است

 میزان مصرف: میزان خوراک آن روزانه 2تا2/5گرم میباشد.

text to speech icon