فرش قرمز زیر پای عناب خراسان جنوبی

۰۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۲ کد : ۳۵۰۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۱۴۰
رییس همایش ملی عناب در خراسان جنوبی گفت: همایش ملی عناب با هدف معرفی آخرین یافتههای علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان و محققان حوزه عناب، در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
فرش قرمز زیر پای عناب خراسان جنوبی

جلال الدین صادقی، در گفتوگو با روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: همایش ملی عناب به میزبانی واحد خراسانجنوبی با هدف برندسازی محصول عناب استان برگزار میشود.

وی افزود: جهاددانشگاهی در قالب پروژه دهکده گیاهان دارویی و پس از تاسیس مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی با تاکید بر محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران فعالیتهای گسترده علمی انجام داده است.

رییس همایش ملی عناب در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این فعالیتها با هدف تکمیل فرآیند تبدیل دانش به ثروت و پرهیز از موازی کاری است، افزود: تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است.

صادقی با بیان اینکه مهاجرت محصولات استان مشکلاتی اقتصادی برای بخش روستایی و اشتغالزایی رقم میزند، افزود: بخش مدیریتی باید از محصولاتی که اقتصاد منطقه را تامین میکند، حمایت ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه عناب استان بیشتر به صورت فله ای استفاده و صادر میشود، اظهار کرد: در زمینه فرآوردههای عناب و ارزش افزوده فعالیتهای کلیدی میتوان انجام داد.

رییس همایش ملی عناب در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طی فعالیت پژوهشی متمرکز بر عناب به فرآوردههایی رسیدهایم که میتواند ارزش افزوده قابل توجهی را برای این محصول ایجاد کند، تصریح کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا می­کند.

صادقی با اشاره به اینکه عناب در سطح ملی نیز شناخته شده نیست، افزود: برندسازی محصولات استراتژیک استان و بهینه سازی تولید و فرآوری از جمله برنامه های دارای اولویت در مجموعه جهاد دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی برگزاری همایش ملی عناب را در دستور کار خویش قرار داده و در این همایش علاوه بر گردآوری پژوهشهای انجام شده در حوزه عناب و آشنایی با پژوهشگران این حوزه، برندسازی،بازاریابی،بهینه سازی تولید و فرآوری،کاربردهای مختلف از جمله پزشکی  هدف­های دیگری هستند که دنبال می شوند.

رییس همایش ملی عناب در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش نیاز به همراهی و همکاری استانداری ،سازمان مدیریت و سازمانهای دخیل در این امر است، افزود: پژوهش های محدودی مبتنی بر محصول عناب انجام شده است و در حوزه تجارت و بازاریابی این محصول هیچ فعالیت علمی نظام مند انجام نشده است.  

وی خاطرنشان کرد: این همایش در محورهای کشاورزی و منابع طبیعی، داروسازی، پزشکی، دامپزشکی، فرآوری و صنایع غذایی و اقتصاد، تجارت و صادرات برگزار میشود.

text to speech icon

کلید واژه ها: همایش عناب فرش قرمز همایش علمی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی محصولات اقتصادی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی دارو خواص عناب پزشکی داروسازی صنایع غذایی تجارت صادرات تاسیس همایش ملی اولین