وبینار مروری بر شبکه‌سازی در کسب‌وکارهای خرد و خانگی برگزار شد

۲۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰ کد : ۳۳۵۴۶ آموزشی
تعداد بازدید:۵۶۸
وبینار مروری بر شبکه‌سازی در کسب‌وکارهای خرد و خانگی (مبانی و تجارب) با سخنرانی دکتر مجتبی ابراهیمی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و مهندس فرامرز نوری مدیر گروه و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده توسعه برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد.
وبینار مروری بر شبکه‌سازی در کسب‌وکارهای خرد و خانگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، این وبینار باهدف اشتراک گذاری تجارب موفق واحدهای جهاد دانشگاهی دراجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزارشد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این است که فعالیت افرادی که به‌صورت جزیره‌ای و خرد کار می‌کنند، منسجم شود اظهار کرد: انجام کار به‌صورت شبکه‌ای مزایای فراوانی دارد که توجه به بازار و مشتریان، توسعه ارتباطات غیررسمی، کاهش هزینه، انتقال آسان تجربیات، افزایش خلاقیت و نوآوری، انسجام کار و افزایش اعتبار نزد مشتریان، شناخت بهتر بازار و تولید محصولات جدید ازجمله این مزایاست.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی با مشارکت طراحان مختلف، بازاریابان و افراد مختلف در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد گفت: این اتفاق در خراسان جنوبی به بهترین وجه شکل‌گرفته است و تلاش می‌کنیم این شبکه‌سازی در کل کشور ترویج و معرفی شود.

ابراهیمی بابیان اینکه در این طرح موضوع برندینگ نیز به‌صورت ملی اجرایی می‌شود، افزود: در قالب این طرح، بیش از ۱۰ شبکه در استان شکل‌گرفته و برای بیش از ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجادشده است.

مزیت‌های شبکه‌سازی

در ادامه این وبینار مهندس فرامرز نوری مدیر گروه و عضو هیئت‌علمی پژوهشکده توسعه برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مزیت‌های شبکه‌سازی گفت: مزیت هزینه و مزیت تمایز از مزایای شبکه‌سازی است؛ مزیت هزینه شامل هزینه‌هایی است که درزمینه بسته‌بندی، نوآوری و فروش شکل می‌گیرد و مزیت تمایز نیز به موضوع بازاریابی و رقابت‌پذیری محصولات تمرکز دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد واسط فرصت‌های خوبی برای شبکه‌سازی برای توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌کند گفت: آموزش، مشاوره، برندسازی، استفاده از تجارب دستگاه مثل ادارات کار و تعامل با آن‌ها می‌تواند به موفقیت در حوزه شبکه‌سازی کمک کند.

text to speech icon