بهبود بیماری های عصبی با برنجاسف

۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۷ کد : ۳۲۸۱۷ پژوهشی
تعداد بازدید:۷۴۳
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مصرف برنجاسف برای رفع تشنج اثربخش است، اظهار کرد: این گیاه برای بیماری های عصبی کاربرد دارد و دم کرده گل های گیاه همراه با عسل برای دفع کرم های انگلی مؤثر است.
بهبود بیماری های عصبی با برنجاسف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس محسن پویان با اشاره به این‌که برنجاسف را با نام‌هایی چون بلنجاسف و سویا نیز می شناسند، گفت: طبیعت گیاه گرم و خشک است و مقوی معده است.

وی با اشاره به این‌که برگ و سرشاخه های گل دار گیاه قاعده آور و ضد کرم است، بیان کرد: مصرف برنجاسف برای رفع تشنج اثربخش است، برای بیماری های عصبی کاربرد دارد و دم کرده گل های گیاه همراه با عسل برای دفع کرم های انگلی مؤثر است. به این منظور 8 گرم از گل گیاه مصرف می شود،

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که، ضماد این گیاه برای رفع سردرد، تقویت قوای مغزی و رفع خواب آلودگی مفید است، ادامه داد: مصرف 10 گرم از دم کرده گیاه به صورت خوراکی و نیز نشستن در این دم کرده و یا ضماد آن زیر شکم برای درمان بند آمدن عادت ماهیانه زنان، تسهیل تولد، باز کردن دهانه رحم، رفع ورم رحم، پاک کردن جراحت های رحم و شاش بند مؤثر و مفید است، بخور آن برای درمان زکام اثربخش است و پاشیدن گرد گیاه بر روی زخم و جراحت (با اعمال نکات بهداشتی) در ترمیم و بهبود آن اثرات مفیدی دارد.

مهندس پویان با بیان این‌که دم کرده آن به صورت استعمال خارجی برای رفع التهاب مهبل مفید است و استفاده از دود برگ آن برای آسم مفید می باشد، ادامه داد: اگر گیاه را با نمک کوبیده و گرم کنند مایعی از آن حاصل می شود که برای ترمیم عوارض استخوان شکسته و دررفته اثربخش است، برای تسکین درد پشت و نیز درد زایمان دمنوش و ضماد آن اثربخش است، برای ساخت دهان شویه از برنجاسف استفاده می شود، باعث تحریک جریان خون می شود، معرق، ضد تشنج و ضد اسپاسم است و در موارد ضعف قوای بدنی، ترشی معده و اسهال خونی اثرات شفابخش دارد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی درباره میزان مصرف گیاه گفت: مقدار مصرف از پودر گیاه 2 تا 4 گرم است و برای تهیه دم کرده گیاه از 10 گرم گیاه خشک در یک لیتر آب جوش استفاده می شود که از این دم کرده سه نوبت در روز و هر نوبت یک استکان مصرف می شود.

همچنین در موقع مصرف برنجاسف نباید از غذاهای چرب استفاده نمود.

text to speech icon