اجرای ۳۰۰ طرح نظرسنجی در خراسان جنوبی

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۵ کد : ۳۰۴۸۲ فرهنگی
تعداد بازدید:۶۴۱
مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این مرکز تا کنون بیش از ۳۰۰ طرح نظرسنجی استانی، منطقه ای و ملی در این استان انجام داده است .
اجرای ۳۰۰ طرح نظرسنجی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، عفت خسروی زادنبه به مناسبت 18 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) گفت: ایسپا در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاه های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2700 طرح نظرسنجی در کشور انجام شده، بیان کرد: این مرکز تا کنون بیش از 300 طرح نظرسنجی استانی، منطقه ای و ملی در این استان انجام داده است .

خسروی زادنبه افزود: مرکز افکارسنجی سعی می‌کند نقش علمی موثری در برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی ملی متناسب با تخصص خود ایفا کند و در این راه همواره سعی دارد که خود را به دانش روز نظرسنجی مجهز کند.

وی تصریح کرد: در واقع نظرسنجی که کار تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است این کارکرد را دارد که افکار عمومی را در خصوص مسائل مختلف برای نهادهای مربوطه منعکس کند و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های اجتماعی امروز تبدیل به ابزار معاینه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع مختلف شده است، تاکید کرد: درصورتی که نظرسنجی با روش علمی انجام شود ضمن شناسایی واقعیت‌های اجتماعی می‌تواند در فرآیند توسعه، نقش راهنما برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و سیاست‌گذاری‌های بلندمدت را داشته باشد.

text to speech icon