از خون بندناف تا رویش جوانه‌های امید به زندگی/ ذخیره ۷۵۰ نمونه در خراسان جنوبی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۲ کد : ۳۰۱۴۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۹۸
مسوول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی از ذخیره سازی ۷۵۰ نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی خبر داد.
از خون بندناف تا رویش جوانه‌های امید به زندگی/ ذخیره ۷۵۰ نمونه در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان با اشاره به اینکه تا کنون  750 نمونه خون بند ناف نوزادان خراسان جنوبی ذخیره شده است، گفت: در حال حاضر با این سلول‌ها بیماری‌هایی با منشأ خونی مانند سرطان‌های خون و غدد لنفاوی، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های خونی درمان قطعی دارند و می‌توان از این سلول‌ها برای درمان این بیماران استفاده کرد.

مسوول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان‌ جنوبی بیان کرد: پژوهشگران در تلاش هستند تا ۱۰۰ بیماری دیگر مانند دیابت، پارکینسیون، آلزایمر، فلج مغزی، سکته‌های مغزی، بیماران قطع نخاع را توسط سلول‌های خون بندناف درمان کنند همچنین در کشور کارآزمایی‌های بالینی طرح بهبود درمان بیماران مبتلا به سی پی و بهبود کودکان اوتیسم توسط سلول‌های بنیادی خون بندناف در حال انجام است.

وی اظهار کرد: آینده این علم بسیار روشن است و امیدواریم در آینده نزدیک از این سلول‌ها برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد؛ با پیشرفت علم و گذشت زمان استفاده از این سلول‌ها نیز بیشتر می‌شود.

مسوول بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تاکید بر این‌که سلول‌های بنیادی در اثر تکثیرهای پی‌در‌پی دچار پیری نمی‌شوند، افزود: والدین در زمان تولد فرزند می‌توانند این فرصت را مغتنم شمارند و سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد را ذخیره کنند، بدین منظور والدین نوزاد بایستی قبل از تولد نوزاد اقدام به ثبت نام در بانک خون بندناف کنند.

بهنامیان یادآور شد: تلاش می‌کنیم همه خانواده‌ها قادر به ذخیره کردن خون بندناف نوزاد خود باشند. بنابراین هزینه‌ها اقساطی شده و علاوه بر آن امکان پرداخت تسهیلات بدون سود نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند در هفته ۳۶ بارداری به صورت حضوری به آدرس بیرجند، میدان قدس، جهاددانشگاهی و یا به صورت آنلاین از طریق آدرس الکترونیکیwww. rsct.ir  ثبت‌نام و یا با شماره تلفن 09155613072 تماس حاصل نمایند.

text to speech icon