یاسمن سفید گلی برای شادابی روح و روان

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۹ کد : ۲۹۶۴۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۰۶
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مصرف دم‌کرده گل یاسمن سفید را شادی‌آور دانست و گفت: این گیاه برای رفع لکه‌های سیاه‌پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد.
یاسمن سفید گلی برای شادابی روح و روان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهندس محسن پویان با اشاره به این‌که یاسمن سفید را با نام‌هایی چون گل هاشم، یاسمن، یاسمن بستانی، یاسمن بوّا، سجلاب می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است.
وی با اشاره به این‌که گیاه یاسمن سفید برای رفع لکه‌های سیاه پوست و رفع چروک صورت به شکل ضماد کاربرد دارد، بیان کرد: بوییدن گل آن در تسکین سردرد موثر است.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مصرف دم‌کرده گل یاسمن سفید را شادی‌آور دانست و ادامه داد: دم‌کرده آن برای رفع بلغم، سودا و زرداب اثرات مفیدی دارد.
مهندس پویان با بیان این‌که این گیاه برای دفع کرم روده مفید است، ادامه داد: دم‌کرده آن برای فلج، لقوه، خواب رفتن اعضا و درد مفاصل اثربخش است.
وی اضافه کرد: ریشه گیاه به‌صورت جوشانده برای درمان بیماری‌های قارچی پوست اثربخش است.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی درباره میزان مصرف گیاه گفت: برای تهیه دم‌کرده از 1 تا 2 گرم گل در یک لیوان آب جوش استفاده می‌شود.
مهندس پویان تاکید کرد: مصرف بیش از حد یاسمن سفید مضر بوده و باعث تشنج می‌شود.

text to speech icon