چاپ کتاب "فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی" ترجمه دکتر مهدی ابراهیمی

۱۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۶ کد : ۲۸۹۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۱۵۲۹
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از چاپ کتاب "فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی" ترجمه دکتر مهدی ابراهیمی، عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و دکتر غلامرضا زمانی، دانشیار دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند خبر داد.
چاپ کتاب "فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی" ترجمه دکتر مهدی ابراهیمی

جلال الدین صادقی در گفت ‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: کتاب "فرهنگ جامع مواد غذایی با کاربرد دارویی" راهنمایی کاربردی برای متخصصین سلامت است.

وی ادامه داد: این کتاب توسط دو تن از برجسته ترین محققین در حوزه تغذیه بالینی و داروشناسی تالیف شده است که مواردی از جمله نگارش مقالاتی برای انجمن علوم و بهداشت آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا، نگارش فصل‌هایی از کتاب "ملزومات داروشناسی رمینگتون"، سردبیری ویرایش هشتم کتاب "مروری بر محصولات طبیعی" و ویراستاری و نویسندگی فصل مکمل‌های گیاهی و غذایی نسخه‌های متعددی از کتابچه راهنمای )مِرک(  را در کارنامه کاری خود دارند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در این کتاب بیش از 270 ماده غذایی، گروه غذایی، ماده مغذی و ترکیب فیتوشیمیایی معرفی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به میوه‌ها، سبزیجات و همچنین بسیاری از گیاهان دارویی اشاره کرد.

صادقی اظهار کرد: در این کتاب علاوه بر تعریف هر ماده غذایی، اطلاعاتی در خصوص وجود یا عدم وجود اثرات مفید مرتبط با آن، دز فعال بیولوژیکی و همچنین ایمنی ماده نیز آورده شده است.

وی تصریح کرد: وجه عمده تمایز این کتاب با سایر آثار مشابه، ارجاعات کتاب به تحقیقات بالینی یا پزشکی انجام شده روی مواد غذایی و ترکیبات فیتوشیمیایی است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پایه و اساس تمامی مطالبی که در این کتاب گردآوری شده است، تحقیقات بالینی محققین روی مواد غذایی و ترکیبات فیتوشیمیایی بوده است، تصریح کرد: استفاده از این کتاب به عنوان مرجعی برای متخصصان تغذیه و داروشناسی برای ارائه رژیم‌های غذایی تخصصی، متخصصان، اساتید و دانشجویان فیتوشیمی، پزشکان و محققین حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی بسیار حائز اهمیت است.

صادقی یادآور شد: این کتاب با شابک 3-628-106-600-978 و شماره کتابشناسی ملی5351433 در 418 صفحه و هزار نسخه توسط انتشارات مرندیز مشهد و با همکاری جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی وارد بازار نشر شده است.

text to speech icon