دوره تخصصی تربیت خبرنگار قرآنی

۰۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۷۵۳ فرهنگی
تعداد بازدید:۱۶۹۶
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: اولین دوره تخصصی تربیت خبرنگار قرآنی در خراسان جنوبی به همت جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
دوره تخصصی تربیت خبرنگار قرآنی

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: اولین دوره تخصصی تربیت خبرنگار قرآنی در خراسان جنوبی به همت جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.


وی افزود: کمک به نشر اخبار قرآنی، واکسینه کردن محیط‌های رسانه‌ای از رفتارها و هجمه‌های رسانه‌ای غرب و ایجاد انس و الفت در بین خبرنگاران با قرآن و در نهایت شناسایی شاخص‌ها، مبانی و مصداق‌های رسانه قرآنی از اهداف تعریف شده برای این دوره آموزشی بود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: در این دوره، کارآموزان با مفاهیم اصلی خبر، انواع تیتر و لید، اصول‌خبرنویسی، سوژه‌یابی و مصاحبه، زبان بدن و ارتباط‌ گیری و گزارش‌‌نویسی، عکاسی خبری، قرآنی بودن خبر، آشنایی با رسالت رسانه‌های معارفی و شیوه صحیح نگارش آشنا شدند.
مرادی ادامه داد: در این دوره ۱۰ ساعته که با حضور ۴۰ نفر از فعالان قرآنی و علاقمندان به عرصه خبر برگزار شد، استادی از دفتر مرکزی ایکنا به آموزش خبرنویسی پرداخت.

text to speech icon

کلید واژه ها: ایکنا دوره تخصصی خبر خبر قرآنی فرهنگی فعالان قرآنی عکاسی خبری گزارش نویسی