کارگاه آموزشی اتصال به بازار کار

۰۱ آبان ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۷۵۲ آموزشی
تعداد بازدید:۹۸۵
کارگاه آموزشی اتصال به بازار کار با حضور برند بین المللی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد. مجتبی ابراهیمی در گفت ‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در قالب قراردادی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و به منظور کمک به حل مشکل توسعه مشاغل خانگی، مهرماه سال گذشته به امضا رسید.
کارگاه آموزشی اتصال به بازار کار

مجتبی ابراهیمی در گفت ‌وگو با روابط عمومی اظهار کرد:طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در قالب قراردادی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی و به منظور کمک به حل مشکل توسعه مشاغل خانگی، مهرماه سال گذشته به امضا رسید.

وی افزود: این طرح با حمایت ‌ها اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی و هماهنگی بین این نهاد و جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: مرحله اول، شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای در حوزه مشاغل خانگی در خراسان‌جنوبی به عنوان یکی از استان‌های پایلوت طرح است که با توجه به معیارهای دسترسی به منابع اولیه، وجود بازار بالقوه و بالفعل، وجود نیروی کار و وجود شرایط شبکه سازی، به انجام رسید و ۴۳ رسته شغلی مزیت دار در ۱۱ شهرستان استان استخراج شد.

ابراهیمی ادامه داد: در مرحله دوم متقاضیان راه اندازی این مشاغل خانگی پس از پایش اولیه و انجام ارزیابی و سطح بندی صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی، آموزش‌ها و دوره‌های رایگان در خصوص شناخت بازار و قوانین و مقررات مرتبط و همچنین آموزش‌های تکمیلی و تخصصی مورد نیاز را حسب ضرورت دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در مرحله سوم و نهایی طرح، مهم ترین مقوله یعنی موضوع اتصال به بازار  تولیدات مشاغل خانگی در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که این بخش مشکل اصلی این قبیل کسب و کارها در کشور است.

 

مدیر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا کارگاه آموزشی اتصال به بازار کار با حضور مدیرعامل یک برند بین المللی در حوزه صنایع دستی و بیش از 30 نفر از پشتیبانان این طرح در استان برگزار شد.

ابراهیمی با بیان اینکه این کارگاه در راستای اتصال به بازار تولیدات مشاغل خانگی استان در حوزه صنایع دستی برگزار شد، افزود: این کارگاه بیشتر در حوزه محصولاتی مانند خحوله بافی و تراش سنگ ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برگزار شد.

وی یادآور شد: در این کارگاه در خصوص نحوه ارتباط با این برند برای فروش بهتر محصولات و بازاریابی صنایع دستی مزیت دار استان بحث و بررسی شد.

 

 

text to speech icon