برگزاری نخستین آزمون جامع طبیعت گردی

۳۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۷۴۳ آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۷۰
نخستین آزمون جامع ویژه متقاضیان دریافت مدرک راهنمای عمومی طبیعت گردی در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.
برگزاری نخستین آزمون جامع طبیعت گردی

مجتبی ابراهیمی در گفت ‌وگو با روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد : برگزاری نخستین آزمون جامع ویژه متقاضیان دریافت مدرک راهنمای عمومی طبیعت گردی، اظهار کرد: متقاضیان پس از گذراندن یک دوره، در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: متقاضیان برای کسب آمادگی برای شرکت در آزمون، 310 ساعت کلاس تئوری و عملی را در تابستان پشت سر گذاشته‌اند که مشتمل بر آشنایی با مباحث تئوریک علم گردشگری و طبیعت گردی و همچنین فنون کاربردی هدایت گردشگران در طبیعت است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این دوره، فراگیران با اصولی از جمله شناسایی خزندگان و پرندگان کویر، نحوه شناسایی عقرب در شب، ایجاد کمپ در شرایط سخت، تجهیزات مورد نظر سفرهای کویر نوردی و طبیعت گردی، روشن کردن آتش    و پیدا کردن آب، نحوه شناسایی مسیر و پیدا کردن جهات از روی ستارگان آشنا شدند. 

ابراهیمی اظهار کرد: آشنایی با صور فلکی در آسمان کویر، شب پیمایی در شرایط    طوفان، نحوه استفاده از کیسه خواب و کلاه طوفان، امداد و نجات در کویر، نحوه صعود و فرود از تپه‌های ماسه‌ای مرتفع، استفاده از موتور و موتور چهار چرخ در ماسه، خارج کردن خودروهای گیر کرده در ماسه و مدیریت آب در سفرهای سخت از جمله اصولی بود که به فراگیران در این دوره آموزش داده شد.

وی یادآور شد: طی یک ماه آینده، آزمون شفاهی مصاحبه زبان برای متقاضیان برگزار و برای آن دسته از متقاضیانی که نمره لازم را به دست آوردند مدرک راهنمای عمومی طبیعت گردی صادر خواهد شد.

text to speech icon