به همت مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛

وبینار ثبت اختراع و برند در حوزه کشاورزی برگزار می شود

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۶ کد : ۲۵۶۹۷ پژوهشی
تعداد بازدید:۸۷۲
وبینار ثبت اختراع و برند در حوزه کشاورزی به همت گروه پژوهشی تولید و فرآوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی چهارشنبه، ۲۶ آذرماه برگزار می شود.
وبینار ثبت اختراع و برند در حوزه کشاورزی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه در نتیجه پژوهش و تحقیق حاصل می گردد و یکی از محورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می شود، گفت:  تولید علم و افزایش دانش، حل مشکلات و چالش‌های پیش روی جوامع ماحصل تحقیق و پژوهش است.

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت پژوهش و به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه ، چهارمین هفته آذر ماه به نام هفته پژوهش و فناوری نام گذاری شده است، ادامه داد: دانش و فنّاوری حاصل از پژوهش علاوه بر ارزش معنوی می تواند دارای ارزش مادی نیز باشد و ابتکار و نوآوری ایجاد شده در نتیجه پژوهش می تواند به اختراع تبدیل و نهایتا تجاری سازی شود .

عضو پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: حمایت حقوقی از اثار پژوهشی، نوآوری ها و طرح و ایده های محققان می تواند مانع از سوء استفاده  غیرقانونی دیگران از تلاش های چندین ساله محققان شود.

حسینی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از این وقایع پژوهشگر در وهله اول باید با تعریف ایده ، دارایی های فکری و اختراع و فرایند ثبت اختراع و patent آشنا باشد و بتواند از ایده و خلاقیتش محافظت نماید و پس از ثبت آن به نام خود بتواند از آن بهره برداری تجاری نماید، گفت: آگاهی مخترعان و نوآوران در مورد مباحث حوزه مالکیت فکری می تواند به آنها در تجاری سازی ایده کمک نماید.

به گفته وی، در این راستا گروه پژوهشی تولید و فراوری گیاهان استراتژیک مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در نظر دارد وبیناری تحت عنوان ثبت اختراع و برند در حوزه  کشاورزی در هفته پژوهش برگزار نماید.

وی یادآور شد: از پژوهشگران و علاقه مندان به آشنایی با مالکیت فکری ، ثبت ایده و برند در حوزه کشاورزی دعوت می شود جهت شرکت در این وبینار به آدرس www.jdkhj.ir (بخش رویدادها) مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

text to speech icon