دوره آموزشی «مدیریت هوش کسب و کارهای سازمانی» برگزار شد

۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۶ کد : ۲۵۰۹۱ آموزشی
تعداد بازدید:۹۳۶
دوره‌ آموزشی مجازی «مدیریت هوش کسب و کارهای سازمانی» در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد.
دوره آموزشی «مدیریت هوش کسب و کارهای سازمانی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، امروزه استانداردها و ابزارهای نرم‌افزاری مختلفی ایجاد شده تا بتوان فرآیندهای سازمان را به سادگی مدل کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. از جمله این ابزارها می توان به مدیریت فرآیندهای کسب و کار اشاره کرد.

طبق یک تعریف کلی، مدیریت فرآیندهای کسب و کارمدیریت کلان عملکرد سازمان از طریق فرآیندها است. از دیدگاه دیگر BPMفرآیندی منطقی برای مدیریت کسب‌وکار و تغییرات آن محسوب می شود. هر فرآیند باید با توجه به وضع مطلوب پیاده شده و سپس در طول زمان می‌توان فرآیند مورد نظر را بهبود بخشید.

 هدف کلی BPM، بهبود کیفیت خدمات و محصولات با استفاده از یک رویکرد ساختار یافته با تمرکز بر مدیریت فرایندهای کسب‌وکار سازمان و طراحی سیستماتیک است. مدیریت فرآیند کسب و کار با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمان‌ها، روشی یکپارچه برای تعریف، اجرا، بازبینی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار سازمان ها را ارایه می‌کند و با استفاده از متدها و ابزارهای مربوطه، حجم کار توسعه راه کارها را به حداقل رسانده و مدیریت امور را سهل و کارآمد می ­کند.

 بر این اساس می‌توان گفت مدیریت فرایند کسب و کار مجموعه‌ای است از رویکردهای مدیریتی و فناوری مدرن که به نحوی ساختاریافته، منسجم و هماهنگ، برای درک و مستندسازی، مدل‌سازی، تحلیل و بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد.

text to speech icon