برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۹ کد : ۲۴۷۷۵ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۹۴
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان گفت: این مناظرات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار "مناظره، فرصتی برای یادگیری" توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حمید مرادی اظهار کرد: به منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو و بسط و گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی و منطقی و تعالی نشاط علمی در محیط‌های دانشگاهی، مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هر سال توسط مرکز ملی گفتگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و واحدهای متقاضی در سراسر کشور(جهاد دانشگاهی و غیر آن) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هفته دوم بهمن ماه در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود، ادامه داد: دانشجویان علاقه‌مند در دانشگاههای استان می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی واحد استان خراسان جنوبی نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

مرادی افزود: بر اساس آیین‌نامه مسابقات، شرکت دانشجویان در مسابقه مناظره به صورت گروهی خواهد بود که هر گروه شامل چهار دانشجو است که دو نفر از آن‌ها در سخنوری و فن بیان تخصص دارند و دو نفر دیگر وظیفه تحقیق و پژوهشگری را بر عهده خواهند داشت.

وی یادآور شد: در این مسابقات، تیم‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و تیم‌های اول تا سوم این دور از مسابقات، ضمن تجلیل، به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: مسابقات ملی مناظره فرصتی برای یادگیری است؛ بنابراین به توانایی تیم‌ها در استدلال و بیان آن در داوری‌ها توجه می‌شود.

text to speech icon