مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خراسان جنوبی تأکید کرد؛

توانمندسازی جوانان با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید

۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۶ کد : ۲۳۴۳۳ عمومی
تعداد بازدید:۸۲۲
علی‌اکبر اکبری راد بر توانمندسازی جوانان با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی با همکاری دستگاه های دیگر می تواند در این زمینه گام بردارد.
توانمندسازی جوانان با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی امروز، 13 مهرماه در دیدار با علی اکبر اکبری راد، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری  ، آمادگی جهاددانشگاهی در همکاری با آن اداره کل در خصوص  شناسایی تنگناهای موجود در فرآیند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، مطالعه و بررسی وضعیت تولید و اشتغال واحدهای دارای شرایط بحرانی و انعکاس آن به دستگاه های ذیربط را  اعلام کرد.

وی ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت بازار کار(اشتغال، تولید و بهره وری) بر اساس گزارشات مدون ملی و سازمان برنامه و بودجه استان و ارائه پیشنهادات لازم به شوراها را از دیگر محورهای همکاری جهاددانشگاهی با دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بیان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، فعالیت های انجام گرفته توسط جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال از جمله اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با نظارت اداره کل کارو رفاه اجتماعی و اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و انجام فاز اول طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی برای 109 روستای استان با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از جمله اقداماتی برشمرد که می تواند تجربه ای ارزشمند برای شکل گیری همکاری گسترده با دفتر جذب و سرمایه گاری استان باشد.

علی اکبر اکبری راد، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: جهاددانشگاهی با تجربه و تخصصی که دارد می تواند در خلق ثروت موفق باشد.

وی ادامه داد: به زودی دفتر جذب و سرمایه گذاری به دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال تغییر نام می باد.

اکبری راد با تأکید بر اینکه باید تحقیقات، تولیدی و کاربردی باشد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی علاوه بر حوزه اشتغال، پژوهش های کاربردی و آموزش های تخصصی نیز ارائه می دهد.

وی بیان کرد: آموزش های تخصصی جهاددانشگاهی می تواند کمک بسیاری به توسعه مهارت به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری استان  با تأکید بر اینکه پژوهش هایی که به خلق ثروت و اشتغال برسد، به جد حمایت می شود، بیان کرد:  اگر جهاددانشگاهی برنامه مدون و قابل دفاعی ارائه دهد حمایت می کنیم و انتظار می رود این نهاد نسبت به ارائه طرح های مناسب که زمینه جذب سرمایه  گذار را فراهم می آورد، اقدام کند.

اکبری راد بر توانمندسازی جوانان با هدف ایجاد کسب و کارهای جدید تأکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی با همکاری دستگاه های دیگر می تواند در این زمینه گام بردارد.

 وی، استان خراسان جنوبی را جزو پنج استان برتر کشت گیاهان دارویی برشمرد و اقدام جهاددانشگاهی در ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی و راه اندازی سایت بیرناب را از فعالیت های ارزشمند در این حوزه دانست.

text to speech icon