تأکید بر نگاه بین رشته ای فعالیت های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۸ کد : ۲۲۸۱۴ اشتغال
تعداد بازدید:۸۶۵
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در رشته‌ها و فعالیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نگاه بین رشته‌ای داشته باشیم و این باور را به پیشرانان منتقل کنیم که مکمل هم هستند و از طریق هم افزایی و مشارکت می‌توانند به نتایج مثبت دست یابند.
تأکید بر نگاه بین رشته ای فعالیت های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، مهناز امامدادی، امروز چهارشنبه 26 شهریور ماه، در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، بیان کرد: تاکنون جهاددانشگاهی در ایجاد رشته‌های شغلی نوآورانه موفق عمل کرده است و این موفقیت باید در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی دیده شود و تنوع رشته‌ای بر اساس نیازهای موجود، ایجاد شود.
 وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه مشاغل خانگی ایجاد فرصت شغلی برای قشر فارغ‌التحصیل است،  ادامه داد: باید تلاش شود تا با منابع محدود بهترین خروجی را کسب کنیم.
امامدادی با بیان اینکه در این طرح سرانه آموزشی برای هر نفر 10 نفر ساعت است، افزود: در رشته‌ها انتخابی باید پیشران‌های قوی انتخاب شوند و پیشران‌های قوی به طور قطع در استان وجود دارد و تنها نیازمند شناسایی دقیق آنان است.
وی ادامه داد: خودباوری باید در بین پیشران‌ها وجود داشته باشد و اگر این خودباوری با مشاوره‌های انگیزشی افزایش پیدا کند، به طور قطع نتایج بهتری به دست خواهد آمد.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد خودباوری در قشر زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در شرایط کنونی تغییرات فکری از تغییرات مهارتی مهم‌تر است.
امامدادی بیان کرد: در آموزش باید خلاقیت و اعتماد به نفس را داشته باشیم و این نیاز را در متقاضی به وجود آوریم که عطش به یادگیری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه بین محصولات پیوند ایجاد کنیم، یادآور شد: لازم است از ظرفیت های استانی برای بسته بندی استفاده کنیم.

امامدادی با بیان اینکه طرح در سه قسمت است، گفت:طرح در مرحله اول ارزیابی ، شناسایی مزیت ها و فرصت ها و در مرحله دوم در بخش توانمندسازی متقاضیان هست که شامل مشاوره، راهنمایی ،هدایت ارتقاء کمی و کیفی محصولات است و مرحله سوم که مهمترین مرحله هم محسوب می شودبحث اتصال به بازار و توسعه بازارهای مجازی فیزیکی و هدایت  تولیدکنندگان و متقاضیان به تولید محصولات بهتر و شناسایی بازار و شناسایی درباره رفتار در بازار است.

وی بااشاره به اینکه خراسان جنوبی، یکی از استان‌هایی است که در هر سه مرحله در هر سه گروه حضور داشته است افزود: در این استان  حدود ۷۰۰ نفر در طرح پایلوت اشتغال ایجاد شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی  گفت: آنچه که ما به دنبالش هستیم کاهش وابستگی متقاضیان به تسهیلات است که این مشکل بزرگی که در بیشتر طرح ها این وابستگی شدید به تسهیلات دیده میشه اما تاکید ما در ارائه تسهیلات به موقع است.

text to speech icon