کشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۶۴۱۶ پژوهشی
تعداد بازدید:۹۶۵
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد می‌شود در فضای سبز شهری از گیاهان دارویی زینتی به جای گیاهان زینتی استفاده شود.
کشت گیاهان دارویی در فضای سبز شهری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: می‌توان از گیاهان دارویی که زینتی نیز هستند در فضای سبز شهری استفاده کرد.

وی افزود: کاشت گیاهان دارویی مقاوم در برابر سرما و باد‌های گرم در فضای سبز شهری علاوه بر اینکه باعث می‌شود منظره بصری خوبی را بوجود آورد می‌توان به عنوان مکمل‌های غذایی و دارویی نیز از آن استفاده کرد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود به سمت کاشت جایگزین گیاهان دارویی زینتی به جای گیاهان زینتی در فضای سبز شهری برویم، اظهار کرد: از گیاهانی مانند استخدوس، همیشه بهار، ختمی خبازی رزماری و بادرنجبویه می‌توان استفاده کرد.

پویان به شهرداری بیرجند نیز پیشنهاد کرد تا برای اجرای این طرح پارکی را در نظر بگیرند و بیان کرد: از آن جایی که امکانات اجرایی ما به اندازه شهرداری نیست بلکه از نظر دانش می‌توان با آن‌ها همکار‌ی کنیم بنابر این اگر اجرای آن برعهده خود شهرداری باشد عملیاتی‌تر خواهد بود.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: کشت گیاهان دارویی فضای سبز شهری