رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی:

جوانان، پیشران توسعه در کشور

۱۳ دی ۱۳۹۸ | ۰۰:۱۲ کد : ۱۴۸۵۷ عمومی
تعداد بازدید:۷۰۳
رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر بهره‌گیری از جوانان، گفت: جوانان محور و پیشران توسعه در کشور هستند.
جوانان، پیشران توسعه در کشور

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، در نشست هم‌اندیشی مدیران و نخبگان فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول شکل گرفت با حضور جوانان بود و در ۴۰ سال دوم هم نقش جوانان بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه هرکس دلسوز کشور باشد باید به دنبال عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشد، افزود: دفاع مقدس توسط جوانان انجام و فتح قله‌های افتخار در علم توسط جوانان محقق شد که در ایجاد امید به آینده جوانان نقش اساسی دارند.

 رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد جمعیت ایران جوانانی هستند که آینده کشور را رقم می‌زنند و مقام معظم رهبری به موضوع علم و پژوهش تاکید دارند چراکه اگر تولید دانش توسط بیگانه باشد، با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

صادقی افزود: اگر امروز در تزارهای بالای بین المللی در بیشتر حوزه‌ها قرار داریم، به دلیل تولید دانش است.

وی یادآور شد: خطاب مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به جوانان مومن، انقلابی، متخصص، دانا و توانا است و امروز با پدیده دانایان ناتوان مواجه‌ایم و فردی که یک دانشگاه به عنوان فارغ‌التحصیل ارائه کرده و فقط به مسائل تئوری بسنده می‌کند، به نوعی دانای ناتوان است.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی جوانان توسعه کشور