پذیرش مقاله عضو گروه پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در فصلنامه علوم و صنایع غذایی ایران

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۷:۲۸ کد : ۱۴۳۹۲ پژوهشی
تعداد بازدید:۷۹۷
مقاله دکتر طیبه شاهی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در فصلنامه علمی-پژوهشی علوم و صنایع غذایی ایران مورد پذیرش قطعی قرار گرفت و در اولویت چاپ قرار دارد.
پذیرش مقاله عضو گروه پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در فصلنامه علوم و صنایع غذایی ایران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، لیلا محمودی اظهار کرد: مقاله دکتر طیبه شاهی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان  با عنوان" ارزیابی تولید سرکه عناب و نقش مخمر ساکارومایسس سرویزیه و گلوکز بر ویژگی های فیزیکوشیمیایی و خاصیت آنتی اکسیدانی آن " در فصلنامه علمی-پژوهشی علوم و صنایع غذائی ایران مورد پذیرش قطعی قرار گرفت و در اولویت چاپ قرار دارد.

وی افزود: فصلنامه علمی - پژوهشی علوم و صنایع غذائی ایران" که توسط دانشگاه تربیت مدرس منتشر می‌شود جزو نشریات برتر در حوزه علوم وصنایع غذایی  است.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: در این مقاله که برگرفته از نتایج تحقیقات طرح تحقیقاتی بهینه سازی تولید سرکه فراسودمند از عناب می باشد  به تاثیر و اهمیت نقش گلوکز و مخمر دو عامل اصلی در تولید سرکه طبیعی و تاثیر آن بر خصوصیات سرکه نهایی تولید شده، پرداخته شده است.

محمودی اشاره کرد: با توجه به اهمیت تغذیه ای سرکه طبیعی در رژیم غذایی و همچنین جایگاه ارزشمند میوه عناب در طب سنتی ایران و معرفی ظرفیت های استان خراسان جنوبی در زمینه تولید محصولات فراسودمند، این طرح تحقیقاتی صورت گرفت.

وی یادآور شد: نتایج این تحقیق نشان داد که سرکه عناب به دلیل مقدار زیاد ترکیبات آنتیاکسیدان و خاصیت آنتیاکسیدانی به عنوان یک محصول فراسودمند می باشد.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرکه عناب به دلیل نسبت بیشتر مواد جامد محلول به اسیدیته نسبت به سایر سرکه ها، دارای قابلیت پذیرش بالایی بوده و عوارض ناشی از مصرف زیاد سایر سرکه ها را ندارد، از این رو تولید سرکه عناب جهت مصارف مختلف غذایی، دارویی و کاهش ضایعات این میوه توصیه می شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: پذیرش مقاله مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی فصلنامه علوم و صنایع غذایی ایران