در نشست خبری رییس جهاددانشگاهی استان مطرح شد؛

جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، کارآمد در خلق ثروت از مزیت‌های منطقه‌ای

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۰۳۳۱ عمومی
تعداد بازدید:۸۶۷
رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه پژوهش، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در چهار سال اخیر به حوزه گیاهان دارویی استراتژیک با تاکید بر « عناب، زرشک و زعفران» ورود پیدا کرده که هدف آن حضور فعال در تجاری سازی تحقیقات کاربردی و بازاریابی و عرضه گیاهان دارویی و فرآورده­ های فراسودمند با ارزش افزوده حداکثری به بازار داخل و خارج از کشور است.
جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، کارآمد در خلق ثروت از مزیت‌های منطقه‌ای

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز 15 مردادماه در نشست خبری اظهار کرد: آموزش­ها و پژوهش­ های حهاد دانشگاهی کاربردی و براساس نیازهای جامعه است.

وی گفت: در حوزه پژوهش، جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در چهار سال اخیر به حوزه گیاهان دارویی استراتژیک با تاکید بر « عناب، زرشک و زعفران» ورود پیدا کرده که هدف آن حضور فعال در تجاری سازی تحقیقات کاربردی و بازاریابی و عرضه گیاهان دارویی و فرآورده­ های فراسودمند با ارزش افزوده حداکثری به بازار داخل و خارج از کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه 10 فرآورده فرا سودمند عناب تولید شده، اضافه کرد: طرح دهکده گیاهان دارویی و ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استراتژیک با تمرکز بر عناب، زرشک و زعفران و تحقیقات کاربردی که بتواند منجر به بهینه سازی تولید و دست یابی به فرآورده های فراسودمند از محصولات مذکور شود شروع و تاکنون منجر به نتایج بسیار ارزشمندی شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات جهاد دانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است، عنوان کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا می‌کند.

صادقی از فعال شدن دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی استان در جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و 700 نفر از بانوان خانه­دار از خدمات آموزشی و فرهنگی این دبیرخانه با رویکرد توانمند سازی بهره مند شده­اند.

وی با اشاره به تشکیل هسته مطالعات شهری و روستایی، ادامه داد: اکنون جهاد دانشگاهی استان در حال تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 109 روستای خراسان جنوبی با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه­ریزی استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیمارهای صعب الاعلاج با منشا خونی کاربرد دارد، بیان کرد: نمایندگی خون بندناف در خراسان جنوبی از سال 94 در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرده و تاکنون موفق به ذخیره سازی بیش از 400 نمونه شده است.

وی در ادامه گفت: در صورت اختصاص فضای فیزیکی مناسب ، تجهیزات مرتبط و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حمایت استانداری، جهاددانشگاهی آمادگی دارد مرکز درمان ناباروری استان را فعال کند.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی این مجموعه در استان، گفت: سالانه بیش از هفت هزار نفر در آموزش های کوتاه مدت و 500 نفر در آموزش های ضمن خدمت جهاد دانشگاهی استان شرکت می کنند.

صادقی با بیان اینکه اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان از سال 96 آغاز شده، افزود: در این طرح شغل های مزیت دار استان شناسایی شدند، متقاضیان پس از ثبت نام، شایسته گزینی شده و در جهت توانمندسازی آموزش دیده و مورد مشاوره قرار گرفتند و به پشتیبانان معرف شدند.

وی ادامه داد: همچنین امسال طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان اجرا می شود و 69 نفر از بانوان سرپرست خانوار از این طرح بهره مند می شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به  توسعه شعب جهاددانشگاهی در شهرستان های استان گفت: مردادماه امسال شعبه قائنات فعال شده و در طبس و فردوس نیز تا پایان امسال و سال آینده  این شعب فعال خواهند شد.

وی با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سهم قابل توجهی در افزایش سطح آگاهی جامعه دارند و جامعه همواره تشنه اخبار و اطلاعات جدید است که  توسط اصحاب رسانه اطلاعات خود را به روز می کنند.

صادقی ادامه داد: خبرنگاران همواره تلاش کنند اطلاعات روز را به جامعه تزریق کنند و اگر خبررسانی متوقف شود از سیل و زلزله خطرناک تر است.

 رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: خبرنگاران در بالاترین رده های اجتماعی هستند گر چه آنگونه که شایسته این قشر است به آنان توجه نشده لذا باید مسئولان بیشتر به رسالت و جایگاه خبرنگاران توجه داشته باشند.

وی جنس خبر را یک نوع دانش نو دانست و  افزود: کشورهایی توانمندتر و قوی تر هستند که تولید دانش جدید در آنان بیشتر اتفاق می افتد و امروز اهرم اقتدار کشورها رسانه ها هستند چرا که تاثیر زیادی در فضای اجتماعی دارند.

صادقی با تاکید بر جایگاه و قدرت بی نظیر رسانه ها، عنوان کرد: رسانه یکی از مسیر های مهم برای توانمندسازی جامعه است.

وی با اشاره به 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این مجموعه نهادی عمومی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارای شخصیت مستقل است.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: نشست خبری سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی مهندس صادقی رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی