نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

جهاددانشگاهی برای ادامه حرکت فزاینده خود نیاز به حمایت مجلس دارد

۱۰ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۲ کد : ۱۰۱۰۷ عمومی
تعداد بازدید:۱۰۶۹
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت:  جهاد دانشگاهی برای ادامه حرکت فزاینده خود نیاز به حمایت مجلس دارد.
جهاددانشگاهی برای ادامه حرکت فزاینده خود نیاز به حمایت مجلس دارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی اظهار کرد: اصل ایجاد جهاددانشگاهی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یک بنیان فرهنگی را برای ایجاد جهاددانشگاهی گذاشت، افزود: به مرور هرچه از بدو تاسیس این نهاد تاکنون می‌نگریم، به این نتیجه می‌رسیم که جهاددانشگاهی مسیرهایی را برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تعریف کرده که تنها در ابعاد فرهنگی خلاصه نشده، بلکه در حوزه زیر ساخت‌های عمده آموزشی و پژوهشی نیز حرکت کرده است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این نهاد، محصول عینی از رشد علم در کشور ارائه داده است، تصریح کرد: موسسه پژوهشی رویان و کارهای بنیادی که بر روی سلول‌های بنیادی انجام شده است، گواه این امر است. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در مرتبه عالی قرار دارد، افزود: از مباحث مهم مورد تاکید این نهاد انقلابی، بومی کردن دانش در هر منطقه است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خراسان جنوبی، مزیت‌های خوبی برای رشد و ایجاد اشتغال دارد که از جمله آن می‌توان به محصولات استراتژیک مانند زرشک، عناب و زعفران اشاره کرد.

فلاحتی ادامه داد: اقلیم استان مناسب رشد این محصولات بوده و در صورت توجه به آن می‌تواند ارزآوری خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

وی، فعالیت‌های علمی و اقلیم شناسی برای ارتقاء تولید و راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی و بهره گیری خوب از این محصولات را مهم برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر جهاددانشگاهی به این مزیت استان ورود پیدا کرده که نمونه آن ساخت پژوهشکده گیاهان دارویی است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید فکر کنیم که در این سال‌ها توانسته‌ایم کشاورزان و بهره برداران این محصولات را از غنای لازم بهره مند کنیم و این محصولات را به محصولات اول دنیا تبدیل و کشورهای دیگر را نیازمند خود کنیم؟

فلاحتی با بیان اینکه نهادی مانند جهاد دانشگاهی این مسئولیت را برعهده گرفته است که باید حمایت شود، تصریح کرد: شعبه قاین جهاددانشگاهی نیز در حال افتتاح است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی برای ادامه حرکت فزاینده خود نیاز به حمایت مجلس دارد که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان این مباحث را با جدیت پیگیری خواهند کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جز افتخارات ما خواهد بود که جهاددانشگاهی به سطحی مناسب از مطلوبیت برسد و در این راه از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد تا حلقه‌های مفقوده توسعه استان گشوده شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی حمایت مجلس