استمرار تعاملات فرهنگی جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۵۰۶۹۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۳۷۰
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجه اشتراکات زیادی در برنامه‌ها و اهداف دارند.
استمرار تعاملات فرهنگی جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محمدرضا رئیسون، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، امروز پنج شنبه ۲۶ آبان در دیدار با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجه اشتراکات زیادی در برنامه‌ها و اهداف دارند.

وی افزود: امیدواریم با تعامل با مجموعه جهاددانشگاهی و همچنین رسانه اثربخش ایسنا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی متقابل و مشترکی را با هدف استفاده قشر دانشجویی و فرهیخته جامعه پیش ببریم.

معرفی مفاخر طراز اول در کالبد فرهنگی

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست از همکاری و تعامل خوب حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت و تصریح کرد: این حوزه به معرفی مفاخر طراز اول کشور از جمله ابن حسام خوسفی به عنوان سراینده شعر آیینی، با برگزاری جشنواره‌های ملی پرداخته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تدبر، تفسیر و محافل قرآنی به همت این معاونت، ادامه داد: سازمان فعالیت‌های قرآنی و سازمان دانشجویان فعالیت‌های دانشجویی استان را پوشش داده و فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص را دنبال می‌کند

مرادی با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) با پتانسیل نیازسنجی از حوزه‌های بااهمیت جامعه، تصریح کرد: سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان نیز در زمینه چاپ کتاب فعالیت می‌کند که دانشگاهیان می‌توانند برای چاپ کتاب به این سازمان مراجعه کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری اولین دوره طرح ملی سرای امید، ایران با حضور ۲۵ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره تورهای دانشجویی امید و مقاومت (تداوم) در قالب دبیرخانه دانشجویی توسط مرکز گردشگری علمی فرهنگی سازمان دانشجویان ایران با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه و مشارکت واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.

مرادی ادامه داد: شناساندن جاذبه‌های گردشگری مقاومت استان کرمان، مبانی فرهنگی مقاومت و انقلاب اسلامی به جامعه دانشجویی، کمک به ترویج مکتب حاج قاسم در راستای معرفی شیوه زندگی، مسلک و بیان اندیشه‌های شهید سلیمانی در میان جامعه هدف و تقویت هویت مقاومت و ظلم ستیزی بر مبنای آموزه‌های اسلامی - شیعی به عنوان یکی از منابع مهم و هویت بخش جمهوری اسلامی ایران و کشورها و گروه‌های محور مقاومت از اهداف مهم این اردو بود و مقرر شده این اردوها به صورت ماهانه توسط مرکز گردشگری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شود.

تولید محتوای دانشگاهی در بستر نشست‌های تخصصی

سپیده قلندری اسفدن، سردبیر و مدیر اداره هنر و رسانه جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: خبرگزاری ایسنا می‌تواند در حوزه برگزاری دوره‌های سواد رسانه و کارگاه‌های تخصصی خبر برای اساتید و دانشجویان و همچنین جذب دانشجو خبرنگار با دانشگاه تعامل سازنده داشته باشد.

وی با تاکید بر ارتباط دانشگاه با بدنه اجتماع از طریق خبرگزاری ایسنا، افزود: خبرگزاری ایسنا می‌تواند در راستای استفاده از دانش و علم دانشگاهی برای حل مسائل و چالش‌های استانی موثر واقع شود که در این راستا انتشار مسائل دانشگاهی و علمی از طریق خبرگزاری پیگیری می‌شود.

سردبیر خبرگزاری ایسنا با تاکید بر انعکاس اخبار، فعالیت و رویدادهای سطح جامعه و پرداختن به مسائل و مشکلات جامعه در دو خبرگزاری ایسنا و ایکنای جهاددانشگاهی، تصریح کرد: ایسنا این آمادگی را دارد که گفتگوهایی با اساتید صاحب نظر دانشگاه در مناسبت‌های مختلف داشته و برنامه‌های مختلفی را با حضور این اساتید برگزار کند تا مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی مطرح شود.

قلندری با ارائه پیشنهاد برای جذب دانشجویان علاقمند به خبر و رابط خبری به منظور پوشش مطلوب تر اخبار دانشگاهی، تصریح کرد: تولید محتوا برای دانشگاه و ارائه محتوای علمی با بهره گیری از اساتید نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

text to speech icon