تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۲۴۴ روستای خراسان جنوبی

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۳ کد : ۴۸۶۷۷ پژوهشی
تعداد بازدید:۴۵۸
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در دو فاز اول و دوم طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای استان، ۲۴۴ روستا مورد بررسی قرار گرفت.
تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی ۲۴۴ روستای خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی،  دکتر مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی استان امروز، 21 شهریورماه به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: دومین فاز از طرح مطالعاتی تدوین اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی با مسئولیت معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی و با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با استفاده از مشارکت و تعامل موثر فرمانداری­ها و دستگاه­های اجرایی ذیربط به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در اولین فاز از اجرای این طرح مطالعاتی برای 109 روستا از شهرستان­های قائن، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال­زایی ارائه شده بود، گفت: در فاز دوم نیز 135 روستای دیگر از شهرستان­های مذکور مورد مطالعه قرار گرفتند.

سرپرست جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در فاز دوم این طرح  53 روستا از شهرستان قائن، 42 روستا از شهرستان طبس، 18 روستا ازشهرستان فردوس، 12 روستا از شهرستان بشرویه و  10 روستا از شهرستان سرایان بررسی شدند.

ابراهیمی با بیان اینکه در تدوین این اسناد مزیت‌های اقتصادی روستا با محورهای کشاورزی و گیاهان دارویی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار گرفته­اند، اظهار کرد:  اسناد تهیه شده جهت شناخت دقیق و جامع مناطق روستایی به همراه مزیت­ها و پتانسیل­های توسعه،  به عنوان ابزاری برای سهولت تصمیم­گیری مدیران ارشد استان قابل استفاده و بهره­گیری است.

وی ادامه داد:  برنامه فوق نقشه راهی برای تولید ثروت و توسعه کسب و کار و کارآفرینی در سطح روستاها خواهد بود.

 سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی، از اهداف اصلی تدوین و تصویب اسناد توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی است.

text to speech icon