به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی؛

برگزیدگان مسابقه وصایای شهدا در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تجلیل شدند

۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۴ کد : ۴۷۶۷۱ عمومی
تعداد بازدید:۴۲۰
برگزیدگان مسابقه وصایای شهدا با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تجلیل شدند.
برگزیدگان مسابقه وصایای شهدا در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سرپرست جهاددانشگاهی استان امروز، ۲۶ مرداد در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: بیست و ششمین روز از مرداد یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ارج نهادن به مقام شامخ شهدا توجه به وصایای این عزیزان است، گفت: امنیت، اقتدار و آبادانی امروز ایران ثمره رشادت و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت است.

دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه ما در مقابل این عزیزان مسئول هستیم و باید با تمسک به فرامین رهبر معظم انقلاب و وصایای شهدا برای حفظ و تبیین ثمرات شهادت شهدا تلاش کنیم، تصریح کرد: امروز ارادت مردم به شهدا بیش از هر زمان دیگری است؛ چرا که مردم به حقیقت دریافته اند که جز با نثار خون شهیدان آسایش و امنیت امروز بدست نمی آمد.

ابراهیمی بیان کرد: به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی ایران امروز به جایگاهی رسیده است که بسیاری از مسلمانان جهان آن را بهترین مصداق حکومت اسلامی برای عمل به ارزش‌ها و مبانی حقیقی اسلام می دانند.

وی با تقدیر از ارسال وصایای شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به دستگاه های اجرایی اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم و با هدف بهره گیری از مفاهیم عمیق نهفته در وصایای شهدا، مسابقه وصیت نامه شهدا، ویژه کارکنان جهاددانشگاهی توسط معاونت فرهنگی و روابط عمومی واحد برگزار شد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، هدف از اجرای این مسابقات را، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر، مطالعه زندگی، سیره عملی و حالات عرفانی شهدا و ارج نهادن به فرهنگ شهادت در جامعه هدف عنوان کرد و یادآور شد: به 7 نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز در جلسه تجلیل از برگزیدگان مسابقه وصایای شهدا که توسط جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: ۲۶ مرداد ۱۳۶۹، روزی تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌آید، روزی که اسوه‌های ایثار و مقاومت، دلاورمردان و پایدار زنان سرافراز و آزاده، پس از سال‌ها ایستادگی و پایداری در دشوارترین شرایط اسارتگاه‌های دشمن؛ با افتخار به میهن اسلامی ایران بازگشتند.

وی  ضمن تقدیر از انجام فعالیت های فرهنگی و برگزاری برنامه هایی با محوریت شهدا در جهاددانشگاهی با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص) که «بهترین و با فضیلت ترین اعمال سخت ترین و مشکل ترین آنها است»، یادآور شد: شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان مصداق عینی این حدیث هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بیان خاطراتی از رشادت های رزمندگان اسلام و علی الخصوص دیده بانان جنگ تحمیلی، بر ضرورت آشنایی نسل امروز با آرمان های شهیدان والاقدر نظام جهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

text to speech icon