انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۳ کد : ۴۲۲۵ آموزشی
تعداد بازدید:۱۴۲۴
تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان امروز ۴ دی ماه منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی امروز، 4 دی ماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه با اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک سازمان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است،  اظهار کرد: ویژگی منحصر به فرد جهاددانشگاهی شکل گرفتن آن در دانشگاه است.

وی با تأکید بر تعامل این نهاد با بدنه دانشگاه  به ویژه در عرصه فرهنگی ودانشجویی، به فعالیت حوزه های مختلف فرهنگی دانشجویی جهاددانشگاهی از جمله خبرگزاری دانشجویان ایران، مرکز افکارسنجی، سازمان دانشجویان، مرکز امام و انقلاب ،مرکز گردشگری دانشجویان ایران و ... در دانشگاه ها  اشاره کرد.

صادقی به گستردگی فعالیت های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: در میان وزارتخانه­ها تنها وزارت خانه ای که با مشکلات به ویژه مشکلات رفاهی و اشتغال جامعه به صورت مستقیم و براساس ماموریت خویش سر وکار دارد،  وزارت تعاون است.

وی در ادامه ارتباط موثر با دانشجویان را نقطه عطفی در پیشبرد بهتر اهداف دانست و گفت: اگر در کنار دانایی و توانایی ، شور و نشاط جوانی قرار بگیرد نتایج اقدامات ملموس تر و کاراتر خواهد بود، به گونه ای که می‌توان تعاونی های دانش بنیانی شکل داد که توسط دانشجویان و اهل فن مدیریت شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینکه اعضای تشکیل دهنده تعاونی ها نقش مهمی در ایجاد و ادامه حیات تعاونی دارند تأکید کرد: مدیریت تعاونی­ها نیز نقش اساسی و کلیدی ایفا می کند به گونه ای که باید توانایی اداره کردن و تصمیم گیری آگاهانه داشته باشد.

تعریف محتوای آموزشی دقیق ویژه تعاونی ها،  ارائه الگوهای ایجاد اشتغال، خودکفایی و همکاری مشترک در تعاونی ها، شکل گیری باشگاه تعاونی که مرکز  هم اندیشی افرادی باشد که کار گروهی انجام می دهند و به آن اعتقاد دارند، از تأکیدات رییس جهاددانشگاهی استان بود.

صادقی با اشاره به ظرفیت های استان از جمله گیاهان دارویی ، معادن و انرژی­های نو، ورود تعاونی ها به این حوزه ها را مفید و اثربخش دانست و اتفاقات و اقدامات اخیر اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان را شایسته و اثربخش دانست.

عباس رکنی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه بین اداره کار و جهاددانشگاهی تعامل مثبتی برقرار بوده و هست بر همکاری مشترک با جهاددانشگاهی استان تاکید کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک به منظور ارتقا و توسعه بخش تعاون، گفت: راهبرد ما در این بخش، ترویج فرهنگ تعاون است ، لذا در این زمینه  یاری و همکاری جهاددانشگاهی را می طلبیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با توجه به وجود تعاونی های مختلف در استان، تعداد فعال آن را 910  تعاونی اعلام کرد.

رکنی در ادامه بر عملیاتی شدن تفاهم نامه تاکید و فرهنگ سازی در خصوص تعاون از رده سنی کودکستان تا دانشگاه را یکی از مهمترین نیازهای امروز دانست.

گفتنی است، در پایان نشست، تفاهم نامه مشترک بین جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد و به امضای طرفین رسید.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی تفاهم نامه