رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت نام بیش از ۴۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵ کد : ۲۵۴۴۵ اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۷۰
سهم خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که تاکنون ۴۱۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.
ثبت نام بیش از ۴۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز، 18 آذرماه به خبرنگاران گفت: سهم خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که تاکنون 410 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی اظهار کرد: براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت نام در این طرح تا پایان آذرماه ادامه دارد،  بیان کرد: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی است.

به گفته صادقی، مخاطبان این طرح در قالب ۲ گروه متقاضی و پشتیبان بوده که پشتیبانان اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسوولیت حمایت از شاغلین خانگی را در کل فرآیند تولید و ارائه خدمات بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان این طرح گفت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت، نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند) از جمله شرایط ورود به این طرح است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تاکید کرد: پس از ثبت‌نام، متقاضیان غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شوند، سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

صادقی با تأکید بر اینکه وابستگی شدید طرح‌های اشتغال‌زا به تسهیلات از جمله ایرادات مخربی است که در این طرح سعی در جلوگیری از آن شده است، تصریح کرد: در این طرح از میزان وابستگی به دریافت تسهیلات کاهش یافته و به طور قطع تسهیلات در جای مناسب خود اعطا خواهد شد، چراکه نخستین کمک برای راه‌اندازی این مشاغل، ارائه تسهیلات نیست.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز این طرح بر توانمندسازی متقاضیان است، افزود: بخش سوم و مهمترین قسمت این الگو، فاز اتصال به بازار است و لذا بعد از بررسی کمی و کیفی محصول، بسترسازی مناسب محصول برای عرضه موفق به بازار در قالب حضوری و الکترونیکی دنبال خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: متقاضیان می‌توانند در مشاغل خیاط لباس (پوشاک)، کارباف سنتی (حوله بافی)، پرورش دهنده زنبور عسل، مترجمی زبان خارجه، تراشکار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم باف - ویراستاری (مقاله، کتاب و )، پاپیه ماشه ساز، رودوزی‌های سنتی، نمد دوز مدرن، جاجیم، قالی بافی، دوزنده کیف و ساک پارچه‌ای، پرده دوز، ملحفه دوز، دوخت لباس مبل، لعاب کار سفال (تولید / لعاب کاری ظروف سفالی)، قلم زن، معرق‌کار چوب، حصیرباف، بافنده الیاف چوبی و در سامانه inhb.ir ثبت‌نام کنند.

صادقی ابراز امیدواری کرد: با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

text to speech icon