در راستای طرح مهارت‌آموزی سربازان صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و ورزش و جوانان استان

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۱ کد : ۱۵۳۷۳ آموزشی
تعداد بازدید:۸۸۱
طی مراسمی با حضور روسای جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان خراسان جنوبی، تفاهم‌نامه همکاری برای اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به منظور آموزش سربازان منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و ورزش و جوانان استان

پس از دستوری که رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر آموزش سربازان صادر کردند تا از اوقات سربازی استفاده بیشتری شود، تفاهم‌نامه‌ها منعقد و مقرر شد دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، براساس تفاهم نامه‌های همکاری وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر همکاری و ایفای نقش مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی، امروز سه شنبه یکم بهمن، تفاهم‌نامه‌ای بین روسای جهاددانشگاهی و ورزش و جوانان خراسان جنوبی منعقد شد.

پس از انعقاد قرارداد با جهاددانشگاهی، این دستورالعمل در مدار اجرا قرار گرفته و برای 800 سرباز آموزش صورت خواهد گرفت.

سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی حرکت کرده و کسب ‌و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.

حسن عزیزی، رئیس ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در سال ۹۶ تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح امضا شد و براساس آن وزارت ورزش و جوانان متعهد شد که دوره‌های ویژه‌ای را برای سربازان وطیفه برنامه ریزی کند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در ردیف استان‌های اجراکننده قرار گرفت و مقرر شد ظرف مدت دو ماه ۸۰۰ سرباز وظیفه تحت آموزش‌های عملی و تئوری قرار گیرند که از این تعداد، ۴۵۰ نفر از سربازان ارتش جمهوری اسلامی، 50 نفر از سپاه پاسداران و ۳۰۰ نفر از مجموعه نیروی انتظامی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار کرد: آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاددانشگاهی طبق قرارداد منعقده شامل دو دوره «آشنایی با مهارت‌های زندگی» به میزان ۳۲ ساعت و دوره «آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی» به میزان ۴۸ ساعت خواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به واسطه ظرفیت‌های خود می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله آسیب‌شناسی و افکارسنجی دوره‌ها به ما کمک کند، افزود: جهاددانشگاهی رسالت مهمی را در دوره‌های مختلف بر عهده دارد و می‌تواند در راستای تسهیل ورود سربازان وظیفه پس از خدمت به بازار کار کمک ‌موثری باشد.

وی با تاکید بر اثرگذاری این طرح در اشتغال و ازدواج جوانان، تصریح کرد: امیدواریم خراسان جنوبی به واسطه ظرفیت علمی و تخصصی خود بتواند جزء استان‌های موفق باشد.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به پویایی کارکنان اداره ورزش و جوانان استان، افزود: جوانان، بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و اکنون جامعه ما جامعه جوانی است که  اگر در توانمندسازی آنان غفلت کنیم به جامعه ای ناتوان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اثرگذاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج، تصریح کرد: جامعه با خطر بحران جمعیتی در آینده نزدیک روبرو است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش و جوانان مسئولیت بسیار ویژه‌ای در این امر دارد، افزود: همواره دغدغه اشتغال سربازان پس از فراغت از ایام خدمت ذهن مسئولین را به خود معطوف داشته و طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به عنوان راهکاری ارزنده اگر به خوبی اجرا شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود.

صادقی با تاکید بر اشتغالزایی و توانمندسازی سربازان، تصریح کرد: جهاددانشگاهی ارتباط اثربخش و مفیدی با مجموعه جوانان به ویژه جوانان دانشگاهی و اساتید داشته و بزرگترین شبکه آموزش تخصصی کوتاه مدت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم در شان و جایگاه جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان و با تکیه بر نیروهای متخصص بومی این وظیفه مهم را به انجام رسانیم.

text to speech icon

کلید واژه ها: اشتغال سربازی اشتغال سربازان آموزش سربازان آموزش نیروها ی مسلح مهارت‌آموزی اشتغال و مهارت‌های زندگی مهارت آموزی سربازان تفاهم نامه با ورزش و جوانان تفاهم نامه جهاددانشگاهی با ورزش و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی