توسط مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک استان برگزار شد؛

کارگاه ناگفته های مواد غذایی با رویکرد معرفی گیاهان دارویی

با رویکرد معرفی گیاهان دارویی
۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۲۳۲۸ پژوهشی
تعداد بازدید:۷۶۳
 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی اظهار کرد: با رویکرد معرفی گیاهان دارویی؛ کارگاه ناگفته های مواد غذایی از تصور تا واقعیت در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی برگزار شد.
کارگاه ناگفته های مواد غذایی با رویکرد معرفی گیاهان دارویی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، حسین راغ آرا  با اشاره به برگزاری کارگاه ناگفته های مواد غذایی از تصور تا واقعیت با رویکرد معرفی گیاهان دارویی به عنوان غذادارو، اظهار کرد: برگزاری این گونه کارگاه ها از اهداف اصلی مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی است .

طیبه شاهی، مدرس دوره و عضو گروه پژوهشی مجتمع  تحقیقات گیاهان دارویی با اشاره به اینکه اهمیت تغذیه سالم از دیرباز مورد توجه دانشمندان بوده است، بیان کرد: اصلاح تغذیه، ضرورت زندگی امروز است چرا که از نظر بعد جسمی، بعد روحی روانی و بعد اقتصادی جامعه و خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ایران یکی از مسائل مهم در زمینه سلامتی، تغذیه ناسالم به ویژه در کودکان است.

مدرس دوره  بیان کرد: متاسفانه با ورود محصولات مختلف مضر از جمله مواد غذایی تراریخته، مواد نگهدارنده، انواع رنگ ها و اسانس ها و تقلبات و آلودگی های شیمایی و میکروبی بیماری های ناشی از مواد غذایی در حال افزایش است که با اگاهی افراد جامعه نسبت به محصولات غذایی ناسالم و مضرات ناشی از انها بیماری های مرتبط با مواد غذایی کاهش پیدا خواهد کرد. .

شاهی یادآور شد: برای کاهش مضرات  مواد غذایی ناسالم چندین راهکار وجود دارد: 1) افراد حتما برچسب مواد غذایی را از نظر نوع و میزان ترکیبات مورد بررسی قرار دهند 2) می توان با مصرف گیاهان دارویی دارای مختلف از جمله" زردچوبه، آویشن، چای سبز، گل قاصدک و ... و همچنین مصزف میوه های فاقد سموم مانند زرشک، انار، سیر از تجمع سم در کبد جلوگیری کرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی