استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:

تقویت بنیه علمی جوانان توسط جهاد دانشگاهی

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۴۱ کد : ۱۰۱۸۵ عمومی
تعداد بازدید:۹۵۲
استاندار خراسان جنوبی گفت: نهادهایی چون جهاد دانشگاهی علاوه بر تقویت بنیه علمی جوانان در رشته مربوطه به تقویت بنیه عملی و مهارت‌افزایی نیز می‌پردازند.
تقویت بنیه علمی جوانان توسط جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: جهادددانشگاهی یکی از نهادهایی است که پس از انقلاب ایجاد شده و در طول این سال‌ها با تکیه بر اعضای هیات علمی و نیروهای توانمند و با انگیزه خود و با بهره‌مندی از اساتید دانشگاه و دانشجویان مستعد، پیشرفت‌های بسیاری در انجام پژوهش‌های کاربردی و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و خدماتی در حوزه‌های مختلف علمی کرده است.

وی افزود: نهادهایی چون جهاد دانشگاهی علاوه بر تقویت بنیه علمی جوانان در رشته مربوطه به تقویت بنیه عملی و مهارت‌افزایی نیز می‌پردازند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی جهاددانشگاهی، ایجاد تحول فرهنگی در محیط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و انجام تحقیقات کاربردی مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای و نیاز بخش‌های مختلف جامعه است.

معتمدیان ادامه داد: جهاددانشگاهی توانسته در طول سال‌های فعالیت خود از ظرفیت دانشگاه‌‌ها و توان پژوهشی آن‌ها در راستای توسعه استان به درستی بهره گیرد.

بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

وی تصریح کرد: لازم است از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که بیشتر آن‌ها با فضای کسب و کار آشنایی ندارند، بهره برد که این موضوع آنگونه که من اطلاع دارم در سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های جوانی همچون جهاد دانشگاهی توانایی‌های زیادی دارند، خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی خدماتی را که بخش دولتی نتواند انجام دهد را به نحو مطلوب به مردم ارائه داد.

معتمدیان افزود: جهاددانشگاهی بر اساس یک الگوی علمی و به درستی به موضوعاتی از جمله گیاهان دارویی استراتژیک، آسیب‌های اجتماعی و مشاغل خانگی در خراسان جنوبی ورود کرده و اقدامات موثری را انجام داده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص و متعهد، بزرگ‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی است، تصریح کرد: تاسیس خبرگزاری   ایسنا و ایکنا نشان از دوراندیشی جهاد دانشگاهی دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی همواره نشان داده که در هر زمانی که در کشور خلأ ایجاد شده حضور پررنگی داشته است، افزود: این نهاد با همت و اراده  نیروی انسانی متخصص و متعهد و با ارتباط خوبی که با دانشگاه و صنعت دارد، در حوزه علم و فناوری کارهای بزرگی در سطح کشور انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جهاددانشگاهی با روحیه‌ای جهادی ثابت کرده که می‌تواند هر کاری را در هر عرصه‌ای با خودباوری به ثمر رساند.

معتمدیان اظهار کرد: پژوهشگاه رویان و همچنین خدمات ارزنده این نهاد در حوزه‌های پزشکی، فنی مهندسی و علوم انسانی گواهی بر این ادعاست.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: مهم‌ترین کاری که در جهاد دانشگاهی صورت گرفت، ایجاد خودباوری در جوانان برای انجام کارهای بزرگ است.

جهاددانشگاهی در عرصه‌های علم و تکنولوژی در قله قرار دارد

معتمدیان ادامه داد: جهاددانشگاهی در عرصه‌های علم و تکنولوژی در قله قرار دارد و تلاش‌های شبانه روزی محققان و جهادگران در عرصه‌های مختلف به بار نشسته است.

وی با بیان اینکه هر سال شاهد نوآوری و ابداعات جدید در این نهاد انقلابی هستیم، افزود: تلاش‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی سبب شده کشور در رقابت علمی با دنیا دستاوردها و توفیقات زیادی داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی بر پایه و اساس انقلابی تاسیس شده و مهم ترین نتیجه و دستاورد انقلاب فرهنگی است و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند" جهاددانشگاهی از ستون‌های اصلی انقلاب است".

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به  ظرفیت‌های استان، افزود: باید توان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این استان به نحو مطلوب معرفی شود که رسانه‌ها و دانشگاه‌ها به خصوص جهاد دانشگاهی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایسنا دارای پشتوانه علمی است که انتظار می‌رود خبرگزاری‌هایی از جمله ایسنا، علاوه بر اطلاع رسانی به توسعه استان نیز کمک کنند.

معتمدیان بیان کرد: دو رسانه تاثیرگذار در ذیل فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی انجام وظیفه می‌کنند و نقش آن‌ها در توسعه همه‌جانبه کشور به ویژه توسعه اجتماعی حائز اهمیت است.

  معتمدیان با بیان اینکه ایکنا و ایسنا از خبرگزاری‌های معتبر و مورد اعتماد جامعه است که در عرصه خبر پیشتاز هستند، تصریح کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی این نهاد بر مبنای استقلال و عدم حمایت از گروهی خاص کار خبررسانی و نظرسنجی   را دنبال می‌کنند و باید یک اهرم قدرت برای حل مشکلات مردم باشند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: استاندار خراسان جنوبی جهاددانشگاهی سی و نهمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی